پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۰

مشهد میزبان پژوهشگران عدالتخواه در پنجمین کنگره بین‌المللی حضرت رضا(ع) 

کنگره جهانی حضرت رضا(ع) ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه جاری با حضور پژوهشگران اسلام شناس با محوریت عدالت برای همه، ظلم به هیچکس در مشهد برگزار می شود.

به گزارش آستان نیوز، این کنگره با پیام تصویری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای، در مشهد آغاز خواهد شد و با حضور محققان و پژوهشگران اسلامی ایرانی و بین المللی طی دو روز بستری برای ارائه پژوهش و تحقیقات در راستای انطباق اندیشه امام رضا(ع) با مدل حکومتی خواهد بود.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس جمهور، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی،  انتشار پیام آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی از دیگر برنامه های این کنگره در روز نخست خواهد بود.
پنجمین کنگره بین‌المللی حضرت رضا(ع)  با هدف گسترش فرهنگ رضوی و با اعلام شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس»، طی دو روز 24 و 25 اردیبهشت ماه  در تالار قدس حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار خواهد شد و قرار است خروجی پژوهش و تحقیقات آن در اختیار اسلام شناسان سراسر کشور قرار گیرد. 

براساس این خبر؛ پنجمین کنگره بین المللی حضرت رضا(ع)  در حالی دو روز در مشهد برگزار می شود که  پذیرای حضور پژوهشگران ایران و جهان خواهد بود. از سال گذشته تاکنون پیش‌نشست‌هایی در نقاط مختلف دنیا چون بورکینافاسو، برزیل، توکیو، میشیگان، واتیکان، عراق و ... با پژوهشگرانی از نژادها و ادیان مختلف برای روشن شدن ابعاد مختلف عدالت از منظر امام رضا (ع) برگزار شده است که در نهایت در 24 و 25 اردیبهشت در مشهد شاهد حضور و ارائه مقالات علمی آنان در قالب نشست‌های تخصصی خواهیم بود.

لازم به ذکر است؛ برگزاری ۲۰ نشست تخصصی در طی دو روز برگزاری کنگره، انتشار آثار بر بستر فضای مجازی و تبادل نظر درباره عدالت به عنوان چالش عصر معاصر از دیگر برنامه های است که در پنجمین دوره کنگره حضرت رضا(ع) اجرا خواهد شد و پس از این نیز به صورت هر دو سالانه کنگره حضرت رضا(ع) در مشهد برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی