پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۰

زیر سایه خورشید، سفری معنوی به سوی عشق و کرامت

در عطر گل‌ها و ندای صلوات زائران علی بن موسی الرضا(ع)، سفیران خورشید عازم سفری معنوی شدند.

به گزارش آستان نیوز، در فضای آکنده از عطر دل‌انگیز گل محمدی و ندای ملکوتی صلوات، عصر امروز ۶۹ کاروان زیر سایه خورشید با بدرقه گرم زائران ثامن‌الحجج (ع) در ایوان مقصوره حرم مطهر رضوی، عازم سفری معنوی به سراسر ایران و دیگر نقاط جهان شدند.

شور و شوق زائران در این مراسم وصف‌ناپذیر بود. اشک شوق در چشمان عاشقان امام رضا (ع) حلقه زده بود و نوای دلنشین مداح اهل بیت(ع) در فضای حرم طنین‌انداز بود. 
زائران امام رئوف(ع) با کاروان‌های زیر سایه خورشید وداع کرده و برای آن‌ها آرزوی سفری پربرکت و معنوی را طلبیده‌اند.

حزن و شادی در چهره زائران موج میزد. از یک سو، دل‌هایشان برای وداع با پرچم‌ های متبرک امام رضا (ع) تنگ شده بود و از سوی دیگر، خوشحال بودند که این پرچم‌ ها میهمان خانه‌ های مردم در سراسر کشور و جهان خواهند شد و پیام صلح و دوستی و کرامت انسانی را به ارمغان خواهند داشت. برد.

هر زائر، نیت و آرزوی خود را در دل زمزمه می‌ کند. یکی برای شفای بیمار خود دعا می‌ کند، دیگری طلب یاری در حل مشکلاتش دارد و دیگری از عمق وجود، برای ظهور امام زمان (عج) التماس می‌کند.

یکی از زائران که اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت:  امروز با بدرقه کاروانهای زیر سایه خورشید، گویی امام رضا (ع) را بدرقه می‌کنیم.

زائر دیگری نیز با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) مبنی بر این که هر کس به زیارت من بیاید، گویی مرا در حرمم در روز قیامت زیارت کرده است، گفت: خوشحالم که با بدرقه این کاروانها، می‌توانم در ثواب زیارت امام رضا (ع) در روز قیامت شریک شوم.

نوجوانی در این بین که با شور و شعف کاروان را با گرفتن فیلمی با تلفن همراه خود بدرقه می‌کرد گفت:  من عاشق امام رضا (ع) هستم و هر سال در مراسم بدرقه کاروانهای زیر سایه خورشید شرکت می‌کنم‌. من آرزو دارم که روزی بتوانم به عنوان یکی از خادمان امام رضا (ع) در این کاروان‌ ها حضور داشته باشم و پرچم‌های متبرک ایشان را به مردم دنیا معرفی کنم.

کاروان‌های زیر سایه خورشید، یکی پس از دیگری با شکوه و عظمت خاصی از حرم مطهر خارج شدند. هر کاروان، حامل پیام عشق و ارادت مردم ایران به امام رضا (ع) است و سفری معنوی را به اقصی نقاط کشور آغاز می‌کند.

این کاروان‌ها، یادآور این حقیقت هستند که امام رضا (ع) فقط متعلق به مشهد و ایران نیست، بلکه متعلق به تمام بشریت است و نور هدایت و معنویت ایشان، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و به تمام دنیا تابیده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی