پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۰

گذری بر تولیدات ویژه بنیاد پژوهش‌های اسلامی برای گروه‌های تخصصی

بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی علاوه بر تولیداتی ویژه عموم مخاطبان آثاری را نیز ویژه گروه های تخصصی تولید و روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش آستان‌نیوز، این مرکز در 6 گروه تخصصی با موضوعات معماری و هنر، فلسفه، کلام و ادیان، علوم تربیتی و روانشناسی، کودک و نوجوان، هیئت و نجوم اسلامی و رضوی آثار بیشماری را  به جامعه مخاطب عرضه کرده است.
در گروه نخست با موضوع معماری و هنر آثاری را با عناوین« تجلی عاشورا در هنر ایران»،« راهنمای حفاظت، نگهداری و مرمت کاغذ»، «کتیبه‌های تیموری در خراسان»، «کتاب‌آرایی در تمدن اسلامی»، «گل و بوته در هنر اسلامی»، «احادیث کاشی‌های زرین فام حرم مطهر»، «تزئینات معماری بارگاه حضرت رضا(ع)» و «مساجد تاریخی خراسان» به چاپ رسیده است.
فلسفه، کلام و ادیان از دیگر موضوعات تخصصی آثاری است که به همت این مرکز تولید شده است که از این میان می‌توان به عناوینی همچون،«آشنایی با منابع کلامی امامیه»، «تاریخ اندیشه‌های کلامی در اسلام»، «تاریخ علم الکلام فی الاسلام»، «تنبیهات حول المبدا و المعاد»، «خلافت و امامت»، «کثرت‌گرایی و آزادی‌های اسلامی»، «اسلام و مسیحیت»، «گفتگوی مسلمان و مسیحی»، «مقاله‌نویسی توصیفی ادیان» و «مباحثات کلامی مسیحیان و مسلمانان»اشاره کرد.
موضوع دیگر در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی است که با این محوریت کتاب هایی همچون «زبان‌های هم زمان»، «قاعده طلایی»، «مشق ارشاد» و «پند بیهوده» تولید و روانه بازار نشر شده است.
 

گذری بر تولیدات ویژه بنیاد پژوهش‌های اسلامی برای گروه‌های تخصصی


در  حوزه کتاب های کودک و نوجوان نیز آثاری با عناوین «ابراهیم برتر»، «شکوفه‌های بادام»، «کودکی بر آب»، «پدری مهربان»، «معجزه باران»، «جوجه گنجشک‌ها»،«پروانه حرم»،« جبهه در یک آلبوم»،« خسته نباشی»،« فلوسی و روباه»، «کاش بادبادک بودم»، «مجموعه کتاب‌های آهو» و « نازک نارنجی» و.... را می‌توان نام برد.
موضوع دیگر کتاب های تخصصی ویژه گروه‌های تخصصی که توسط بنیاد به چاپ رسیده است با محوریت هیئت و نجوم اسلامی است که در همین راستا آثاری از جمله، «تحفه حاتمی»، «خورشید گرفتگی»، «ستاره‌شناسی زمان‌های اسلامی» و «مرزهای نو در ستاره‌شناسی» به چاپ رسیده است.
در حوزه آثار رضوی نیز می‌توان به آثاری همچون «امام رضا(ع) دانای خاندان محمد(ص)»، «همگام با امام رضا(ع) از مدینه تا مرو»، «حکایت آفتاب»، «کوله پشتی زائر»، «مناظرات امام رضا(ع)»، «آسیب شناسی زیارت»، «زیارت مهر»، «فضیلت زیارت رضوی» و... اشاره کرد.
 

گذری بر تولیدات ویژه بنیاد پژوهش‌های اسلامی برای گروه‌های تخصصی


نقش بنیاد پژوهش‌های اسلامی در پژوهش‌های کشور
با توجه به پژوهش‌های ژرف و عمیق بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به ویژه در حوزه علوم انسانی و اسلامی  خوشبختانه این مرکز پژوهشی به قطب اصلی پژوهش در کشور و یکی از مهم‌ترین بنیادهای پژوهشی علوم اسلامی کل کشور محسوب می‌شود.
خوشبختانه این بنیاد به یکی از ستون‌های اصلی تحقیق و پژوهش کشور و بلکه منطقه، در عرصه مطالعات علوم اسلامی و انسانی تبدیل شده است. انتشار بیش از 4 هزار اثر پژوهشی در کارنامه این بنیاد مهم و راهبردی، برای درک تأثیرگذاری و فعالیت‌های گسترده آن، کافی است. 
درواقع امروزه کمتر پژوهشگری است که بنیاد پژوهش‌های اسلامی را نشناسد و کمتر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترایی است که برای تکمیل منابع پایان‌نامه و رساله‌اش، سری به محصولات یا آرشیو کم نظیر اسناد و مطبوعات این بنیاد نزده باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی