پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۰

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، از جزئیات ویژه برنامه‌های تبلیغی و معرفتی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به مناسبت آغاز دهه کرامت رضوی خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی نژاد، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار کرد: بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مناسبت‌های مختلف ویژه برنامه‌های متنوع و متعددی را برای همه سلیقه‌ها در صحن و سرای و رواق‌های متبرکه ویژه زائران و مجاوران برگزار می‌کند.

وی به نخستین برنامه حرم مطهر رضوی در آستانه شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: برنامه گلباران حرم مطهر رضوی عصر پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت با عنوان دختران خورشید در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: همچنین رویداد دختران خورشید در قالب اجتماع بانوان، همراه با برنامه‌های مادرانه و دخترانه همراه با مولودی خوانی  ۲۱ اردیبهشت در رواق امام خمینی برگزار می‌شود. 

وی یادآور شد: همانند سال‌های گذشته در شب میلاد حضرت معصومه(س)، نخستین جشن از سلسله جشن‌های شکوه رضوان همراه با مدیحه سرایی، شعرخوانی، همخوانی و سرود، از ساعت ۲۰ در صحن پیامبر اعظم آغاز خواهد شد.

برپایی جشن «بشائر المیلاد» در حرم مطهر رضوی

حجت الاسلام شریعتی نژاد گفت: علاوه بر برنامه‌های متعدد برای زائران ایرانی، جشن‌هایی نیز به همت مدیریت زائران غیرایرانی با عنوان «بشائر المیلاد» برای زائران اردو و عرب زبان پیش‌بینی شده که در رواق غدیر برگزار می‌شود.

وی به تشریح برنامه‌های شب میلاد امام رضا(ع) پرداخت و ادامه داد: مراسم جشن شب میلاد امام مهربانی‌ها در سه بخش شامل برپایی جشن شکوه رضوان، گلباران حرم مطهر توسط خدام و اجتماع باشکوه هیئات مذهبی در صحن پیامبر اعظم، رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد. 

وی تاکید کرد: اجتماع باشکوه هیئات مذهبی با عنوان «جشن بزرگ سلام آقا» با حضور مدیحه سرایان و ذاکران اهل‌بیت برجسته کشور در شب میلاد امام رئوف‌مان در رواق امام خمینی(ره) از برنامه‌های متفاوت این ایام است. 

او همچنین افزود: همزمان با شب میلاد ثامن الحجج(ع)، کرسی تلاوت بین المللی رضوی با حضور قاریان بین‌المللی در صحن پیامبر اعظم(ص)  برپا می‌شود. 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع)، آیین تعویض پوش ضریح و پرچم گنبد منور رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، خادمان، زائران و مجاوران رضوی برگزار و سپس محافل جشن میلاد در صحن ها و رواق ها آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: از جمله برنامه های مردم محور در این ایام در حوزه سبک زندگی و معارف رضوی، جلسات پرسمان معارف رضوی و مناظرات رضوی هر روز قبل از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 

جشنواره قرآنی امام رضا(ع)
وی یادآور شد: جشنواره قرآنی امام رضا(ع) با محوریت فرازخوانی قرآن کریم، کتابت مردمی قرآن کریم، ثبت نام نهضت ملی آموزش قرآن کریم، حفظ سوره های قرآن، نهج البلاغه و احادیث رضوی، نقاشی و خوشنویسی با محوریت حدیث سلسله الذهب و نامه حضرت رضا به عبدالعظیم و برگزاری مسابقات روزانه و نیز دلنوشته به امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.
 

اجرای۲ هزار سرود در حریم و حرم رضوی
وی به تشریح بخشی از برنامه های هنری پرداخت و گفت: پاتوق سرود با حضور گروه‌های سرود از ۶ استان کشور و ۲ هزار اجرای سرود در حریم و حرم رضوی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: جشنواره سرود رضوی با شرکت ۳۰ گروه همخوانی نیز از جمله جشنواره های مردمی است. 

به گفته وی، نمایش فیلم های سینمایی رضوی اکران شده در جشنواره فجر و عمار در سالن همایش های آستان قدس از برنامه های هنری ایام ولادت است.

وی ادامه داد: شاعران برجسته استان و کشور نیز با حضور در محافل شعرخوانی و دکلمه خوانی در برپایی جشن های سرور و شادی میلاد ثامن الحجج(ع) مشارکت خواهند داشت.

به گفته معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، در این ایام مبارک، آزادی زندانیان با عنوان«یا ضامن آهو» ، اعزام ۱۸۲ نفر از خدام به سفرهای «زیرسایه خورشید»، برنامه «رهپویان وصال» و دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران و« ارمغان رضوی» ارسال هدایای رضوی به ادارات و تشکل های سراسر کشور بخشی دیگری از برنامه هاست که به قرار سالهای گذشته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین خادمان رضوی با حضور در بیمارستانها، آسایشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و مراکز توانبخشی، ورودی‌های مشهد شامل راه‌آهن، فرودگاه و ترمینال شادباش این ایام را به زائران و مجاوران رضوی اعلام می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی