پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری: 
۱۴۰۳-۰۲-۲۰

هرکس به اندازه معرفت خود از فیوضات معنوی زیارت بهره می‌گیرد 

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: میزان بهره‌مندی هر کس از فیوضات معنوی زیارت به اندازه معرفت و شناخت او نسبت به امام معصوم(ع) است.  

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) این بارگاه ملکوتی برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن ایام حج ابراهیمی و مهیا شدن حاجیان برای عزیمت به سرزمین وحی بیان کرد: حج خواهی، حج دوستی و تمنای حج رفتن یکی از نشانه‌های انسان مومن است و برای این عمل عبادی پاداش‌های شگفت‌انگیزی در روایات اسلامی بیان شده است. 
وی تصریح کرد: ما در یکی از دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان از خداوند می‌خواهیم که توفیق زیارت بیت الله الحرام را به ما عنایت فرماید و اگر کسی شوق و تمنای حج در دلش باشد حتی اگر موفق به انجام این عمل نشود، ثواب حج در پرونده اعمال او ثبت خواهد شد. 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حج نماد ایمان است، اظهار کرد: حج آنقدر پاداش‌های شگفت‌انگیزی دارد که اولیا خدا وقتی می‌خواهند بزرگی و اهمیت عملی را بیان کنند آن را با حج مقایسه می‌کنند. به عنوان مثال در روایات آمده است که نماز جمعه حج مساکین است و این حدیث نشان دهنده عظمت نماز جمعه است. 
وی افزود: یکی از اعمالی که با حج برابری می‌کند زیارت امام رضا(ع) است. در زیارت این امام هُمام چنان اسرار و انواری نهفته شده است که ثواب این زیارت برابر با حج است. در برخی از روایات ثواب زیارت امام رضا(ع) معادل صد حج مقبوله و در برخی دیگر از روایات برابر با هزار حج مقبوله عنوان شده است. 
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری عنوان کرد: به طور کلی میزان بهره‌مندی هر فرد از زیارت امام امام رضا(ع) به اندازه معرفت او نسبت به جایگاه آن حضرت است. به میزانی که معرفت ما نسبت به امام رضا(ع) بالاتر باشد بهره‌مندی ما نیز از فیوضات معنوی زیارت نیز ارتقاء پیدا می‌کند. 
وی اظهار کرد: این اندازه ثواب برای زیارت امام رضا(ع) نشان می‌دهد ظرفیت این زیارت برای مومن سازی، تربیت مومنان، ارتقاء سطح معرفتی و معنوی و در تجلی ولایت امیرالمومنین(ع) مانند حج است. بنابراین مومنین باید اهتمام ویژه‌ای به زیارت امام رضا(ع) داشته باشند و کسی هم که این زیارت نصیبش شده قدر این فرصت ناب را بداند. 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: هرچند به جا آوردن حج و زیارت ائمه معصومین(ع) به ویژه زیارت امام رضا(ع) پاداش فراوانی دارد ولی بالاترین پاداش‌ها از آنِ کسی است که از کار مردم گره گشایی می‌کند و در مواقع گرفتاری به کمک و یاری افراد نیازمند می‌شتابند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی