پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی خبر داد؛
۱۴۰۳-۰۲-۲۰

برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زوج های جوان مشهدی در سال جاری

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی گفت: به منظور تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه نومزدوجین مشهدی را در سال جاری به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش آستان نیوز، فاطمه دژبرد در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های فعال در حوزه آسیب های اجتماعی مشهد که در باغ خاتون برگزار شد، اظهار کرد: مرکز امور بانوان و خانواده فعالیت خود را سال ۹۵ در آستان قدس رضوی آغاز کرد و در حال حاضرتمامی استان‌های کشور دارای کانون‌های خادمیاری خانواده و بانوان است.
وی افزود: یکی از اقداماتی که طی سال های گذشته در این مرکز انجام شده ، برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی است همچنین آموزش‌های خوبی در حوزه جمعیت، طلاق و ازدواج برگزار کرده‌ایم.

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: تکریم مادران دارای چند فرزند، تهیه جهیزیه برای زوج های بی بضاعت، تکریم خانم های دارای فرزند معلول و برگزاری اردوهای تربیتی برای دختران جوان و نوجوان در باغ خاتون از جمله این اقدامات است.
ارائه آموزش‌های اولیه ازدواج در راستای تحکیم بنیان خانواده
دژبرد تصریح کرد: در راستای تحکیم بنیان خانواده و با همکاری استانداری خراسان رضوی در سال جاری برای همه زوج های جوان مشهدی آموزش های اولیه ازدواج را ارائه خواهیم داد.

وی گفت: در بخش حمایت از زنان سرپرست خانوار، طرح مادران ارزش آفرین را با رویکرد حفظ کرامت این افراد به منظور رونق کسب و کار این قشر به سرانجام رساندیم.


رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی همچنین از پیگیری برای آزادی زندانیان زن بی بضاعت، تامین جهیزیه برای زوج های جوان کم برخودار و ارائه بسته‌های فرهنگی به دختران تازه به تکلیف رسیده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری خیران توسط این مرکز خبر داد.


الگو شدن آستان قدس رضوی در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: در مشهد به برکت نام مبارک امام رضا علیه السلام اقدامات خوبی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی انجام و این اقدامات برای سایر شهرها تبدیل به الگو شده است.
نیره عابدین زاده بیان کرد: حمایت ها و همراهی های خوبی توسط آستان قدس رضوی برای کاهش آسیب های اجتماعی خصوصا در حوزه کودکان کار و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست انجام شده است.

وی گفت: این همکاری ها در مسیر رشد قرار داشته و برگزاری جلسه با فعالان حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز در همین راستا انجام شده که امیدواریم نتایج آن را در سال جدید شاهد باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی