پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد:
۱۴۰۳-۰۲-۲۰

دنیای آشفته امروز دچار فقر عدالت است / عدالت تنها مسیر برای رسیدن به آرامش انسان‌ها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: داعش معلول نگاه وارونه به ذات اسلام است که با حمایت آمریکا در دنیا عرضه شد، این رفتار با سیره اسلام به ویژه شیعه در تناقض است و امامان بزرگوار ما افراط‌گری را تایید نمی‌کنند.

 غلامرضا جلالی در گفت‌و‌گو با آستان‌نیوز با بیان این مطلب افزود: گردهمایی‌های مانند کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با استفاده از داشته‌ها و بضاعت وسیع اسلام باید واقعیت اسلام را برای مردم دنیا تشریح کنند.
وی با اشاره به اینکه عدالت محور گفتمان کنگره جهانی امام رضا(ع) است، خاطرنشان کرد: دنیای آشفته امروز دچار فقر عدالت است و قدرت‌هایی مثل آمریکا و فرقه‌های نامبارکی مثل صهیونیست با تبعیض، ظلم، خون‌ریزی و چپاول مردم را تحت فشار قرار داده‌اند.
این استاد دانشگاه افراط‌گری را از منظر شیعه و امامان معصوم فاقد وجاهت دانست و آن را خلاف عدل خواند.
جلالی همچنین در ادامه گفت: باید خروجی کنگره امام رضا(ع) به زبان‌های مختلف ترجمه و در اختیار افکار عمومی قرار گیرد تا موضع اسلام ناب و تفکر شیعی مشخص شود.
وی عدالت را تنها مسیر برای رسیدن به آرامش در بستر زیست انسان‌ها عنوان کرد و گفت: با این محور، همه اندیشه‌ها و ادیان و تمدن‌ها می‌توانند به انسان خدمت کنند.
شایان ذکر است؛ کنگره بین المللی امام رضا(ع) با موضوع محور «عدالت برای همه، ظلم به هیچکس» طی روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی