پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۱

آستان قدس رضوی میزبان علاقه‌مندان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 

مجموعه های حوزه کتاب و نشر، دانشگاه ها و موسسات علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، امسال نیز هم چون ادوار پیشین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور فعال دارند.

به گزارش آستان نیوز،  سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 19 اردیبهشت  کار خود را در مصلی امام خمینی(ره) با شعار «بخوانیم و بسازیم» آغاز کرد و آستان قدس رضوی نیز با انتشارات به نشر، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی وموسسه جوانان در این نمایشگاه در بخش های عمومی، کودک ونوجوان و بین الملل حضور فعال دارد.

به نشر با 782 عنوان کتاب
انتشارات به‌نشر مانند سال گذشته در دو غرفه بزرگسال وکودک و نوجوان حضور دارد و با نمایش گذاشتن 782 عنوان کتاب از پرفروش‌های نشر، آثار برگزیده و تازه‌های نشر  و اجرای برنامه‌هایی متفاوت و متنوع  و نشست‌های رونمایی و نقد و بررسی آثار، تا 29 اردیبهشت میزبان حضور کتاب دوستان و اهالی کتاب و کلمه است. 

در غرفه کتاب‌های عمومی انتشارات به‌نشر  سایر موسسات آستان قدس رضوی از جمله بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه  علوم اسلامی رضوی،  دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) و موسسه جوانان حضور دارند. این غرفه در شبستان اصلی،  سالن ۱، راهرو ۲۶ ، نبش درب ۸۸ ، 345 عنوان کتاب در موضوعات سبک زندگی ایرانی اسلامی، زندگی ائمه معصومین(ع) و گفتمان انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته شده است. غرفه کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر نیز در سالن ناشران کودک و نوجوان، راهرو ۱، غرفه شماره۱ با عرضه 437 عنوان کتاب پذیرای کودکان و نوجوان کتابخوان از اقصی نقاط ایران است. 
هم چنین در میان آثار ارائه شده انتشارات به‌نشر می‌توان به صد عنوان کتاب از تازه‌های نشر اشاره کرد که برای نخستین در نمایشگاه کتاب پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرند.
انتشارات به‌نشر برای راحتی دسترسی به آثار چاپ اول و بهترین‌های آثار، فهرستی را تهیه کرده است که می‌توان آن را از سایت انتشارات به‌نشر به آدرس behnashr.com تهیه کرد.  در میان این فهرست کتاب‌های مختلفی در قالب‌های رمان، داستان، آثار کودک و نوجوان، قرآن و ادعیه دیده می‌شود و رمان‌هایی همچون «به امید دیدار»، «صادقانه»، «مردی که همه چیز می‌دانست» و «به دنبال ماه»، برای نخستین بار فرصت دیده شدن در نمایشگاه را دارند. این رمان‌های دینی در کنار سایر کتاب‌های پر فروش این مجموعه همانند «دعبل و زلفا»، «مرا با خودت ببر»، «اوسنه گوهرشاد»، «آبی‌ها» و «غریب قریب» مجموعه ارزشمندی در حوزه "ادبیات دینی" را پدید آورده‌اند. 

امسال میزان تخفیف انتشارات به‌نشر در دو بخش حضوری و مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا سقف ۱۰ درصد تعیین شده است. در بخش اختصاص بُن خرید از نمایشگاه کتاب تهران هم امسال مطابق دوره‌های قبل تسهیلاتی برای دانشجویان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و طلاب اختصاص پیدا کرده؛ این یارانه اعتباری خرید (بُن کتاب) صرفاً در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و با عنوان «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند.
براساس اعلام مسئولان نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست، نیازی به واریز وجه از سوی متقاضیان نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.
طبق اعلام سخنگو، در دوره سی‌وپنجم نمایشگاه کتاب تهران، سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب مبلغ ۷۰۰ هزار تومان است که ۴۰ درصد آن حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان مالی است و ۶۰ درصد آورده دانشجویان. همچنین سقف یارانه اعتباری اعضای هیئت علمی، ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است که ۵۰ درصد آن سهم استادان و ۵۰ درصد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد و حامیان است.
 علاقه مندان به دریافت یارانه اعتباری خرید می‌توانند از امروز برای دریافت بن کتاب به سایت https://bon.tibf.ir مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی