پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۱

برپایی ۲۰ نشست تخصصی همزمان با برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در مشهدمقدس

کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس» در حالی در مشهد برگزار می‌شود که  ۲۰ نشست تخصصی برای ارائه مقالات ملی و بین المللی در حاشیه کنگره برگزار می‌شود.

دبیر بخش ملی کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در این خصوص به خبرنگار آستان نیوز گفت: در این نشست ها ۲۷ مقاله فارسی تایید شده از سوی اساتید تراز ملی و نخبگان پژوهشی ارائه می شود. 
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی جلائیان افزود: مجموعه مقالات و چکیده های پذیرفته شده در قالب چند اثر کنگره، آماده‌سازی شده و همزمان با برگزاری کنگره در وب سایت کنگره به آدرس Gcir.imamreza.ac.ir منتشر و در اختیار پژوهشگران و علاقمندان به معارف اهل بیت به ویژه حضرت امام رضا (ع) به صورت الکترونیک با رویکرد کنگره سبز قرار می گیرد.
وی اندیشه‌های تمدنی امام رضا (ع) را محور اصلی کنگره اعلام کرد و اظهار کرد: دبیرخانه ملی در نخستین گام، مبتنی بر اهداف کنگره و محورهای آن اقدام به تدوین نظام موضوعات کنگره در موضوع اندیشه‌های تمدنی امام رضا (ع)، عدالت برای همه، ظلم به هیچ کس نموده است. و بیش از ۲۷۰ ریز موضوع در این بخش مبتنی بر اصول علمی و پژوهشی، احصا شده است. 
جلائیان با بیان اینکه دبیرخانه ملی با رویکرد هم اندیشی و گفتمانی، جلب مشارکت علمی مراکز و شخصیت‌ها با کنگره را پیگیری کرده است، ادامه داد: در این زمینه ۹۴ جلسه و نشست توجیهی برگزار شده است و ماحصل این جلسات و پیگیری ها؛ جلب مشارکت بیش از ۳۰ نهاد همکار و مشارکت کننده و ۴۰ قرارداد پژوهشی برای نگارش مقاله شد.

وی محور دیگر فعالیت ها را تبلیغ و جلب ظرفیت های علمی از طریق فراخوان مقاله‌ها عنوان کرد و افزود: ناظر به پیگیری های صورت گرفته در سطح ملی، ۱۰۹ چکیده و مقاله دریافت شده که در چند مرحله تخصصی ارزیابی شدند و در نهایت ۶۸  چکیده و مقاله حائز شرایط علمی و پژوهشی در فرایند اصلاح برای انتشار قرار گرفت.
جلائیان از دیگر محورهای فعالیت های قابل توجه در دبیرخانه ملی را تمهید و برنامه ریزی برای برگزاری همایش‌ها، نشست‌های تخصصی، کرسی‌های علمی و ترویجی در قالب پیش نشست‌های ملی کنگره عنوان کرد، که در این زمینه ۳۳ پیش نشست ملی برگزار شده است. 
وی اضافه کرد: مراجع عظام تقلید نسبت به کنگره جهانی حضرت رضا (ع) توجه و نگاه ویژه‌ای داشته‌اند و بر اساس پیگیری های دبیرخانه، پیام سه تن از مراجع عظام شامل حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی اخذ شده است. 
 
شایان ذکر است؛  کنگره جهانی حضرت رضا(ع) طی روزهای۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی