پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۲

مراسم روح انگیز خطبه‌خوانی سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

در نخستین روز از دهه کرامت، آیین روحانی خطبه‌خوانی سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور خادمان حرم مطهر رضوی در بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) عطرآگین شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم نورانی که مصادف با سالروز میلاد پربرکت کریمه اهل بیت (س) و آغاز دهه کرامت بود، خادمان با صفایی وصف‌ناپذیر، آیین سنتی و دیرینه صفه را به اجرا گذاشتند و ندای ملکوتی قرآن کریم در فضای روحانی حرم مطهر طنین‌انداز شد.

صفه، آیینی وقفی است که در آن خادمان بارگاه منور رضوی با تلاوت آیات قرآن کریم، ارادت و خضوع خود را به ساحت مقدس حضرت ثامن‌الحجج (ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز می‌دارند و ثواب این تلاوت را به روح پرفتوح امام هشتم(ع) و بانوی کرامت تقدیم می‌کنند.

این آیین معنوی، ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، بهانه‌ای بود تا خادمان حرم رضوی با استغاثه و توسل به این بانوی بزرگوار، برای توفیق در خدمتگزاری به زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) و همچنین تعالی روزافزون جهان اسلام دعا و نیایش کنند.

حضور خادمان حرم مطهر رضوی در این مراسم معنوی و تلاوت آیات قرآن کریم با نوای گرم و دلنشین، فضایی عطرآگین و روحانی به بارگاه ثامن‌الحجج(ع) بخشید و شور و شعف وصف‌ناپذیری را در قلوب زائران و مجاوران آن حضرت برانگیخت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی