پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
۱۴۰۳-۰۲-۲۲

سیره اهل بیت (ع) را با گذشت قرن ها هنوز نتوانسته ایم در حکمرانی پیاده کنیم

پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: علیرغم گذشت قرن‌ها هنوز نتوانسته‌ایم سیره امامان معصوم(ع) را در عرصه زندگی اجتماعی، تمدنی و حکمرانی پیاده کنیم.

احمد احسانی‌فر در گفت و گو با خبرنگار آستان نیوز، افزود: وقتی از تمدن اسلامی سخن به میان می آید باید در بدنه این تمدن و متن آن، روش و منش بزرگان دین کاملا منعکس باشد.

وی گرایش به تحقیق و کاوش در اوراق تاریخ برای دسترسی به رفتارهای شخصی، خانوادگی، اجتماعی، تمدنی و حکومتی امامان را اولین گام برای تحقق، این مهم دانست.

احسانی‌فر با اشاره به هدف‌گذاری کنگره بین المللی امام رضا(ع)، تصریح کرد: اندیشمندانی که در این گردهمایی حضور دارند باید همت خود را معطوف خوشه چینی از مزرعه پربار دانش رضوی نموده و با قلم رسا و بیان گویا آن را به مخاطب عرضه کنند.

این پژوهشگر علوم اسلامی خاطرنشان کرد: اگر کنگره موفق به برجسته کردن نقش تفکر امام رضا(ع)و تاثیر آن بر تمدن اسلامی موفق باشد، کار بزرگی انجام داده است.
وی فضای مجازی را محتوای برخاسته از متن عرف های رایج دانست و گفت: تحقیقات بشر برای معنویت یافتن باید پیوست وحیانی داشته باشد.

شایان ذکر است؛ کنگره جهانی حضرت رضا(ع) طی روزهای۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی با حضور اندیشمندان مطرح ایران و جهان در مشهد برگزار می‌شود. گفت: علیرغم گذشت قرن‌ها هنوز نتوانسته‌ایم سیره امامان معصوم(ع) را در عرصه زندگی اجتماعی، تمدنی و حکمرانی پیاده کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی