پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۲

برگزاری اولین جشنواره قرآنی امام رضا(ع) در دهه کرامت

سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی از برگزاری اولین جشنواره قرآنی امام رضا(ع) با عنوان "رایحه رضوان" خبرداد. 

به گزارش آستان نیوز، محمد مقومی با اعلام این خبر بیان کرد: جشنواره قرآنی "رایحه رضوان" با محوریت زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع) به مناسبت ایام دهه پرخیر و برکت دهه کرامت و به همت اداره دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. 

وی تصریح کرد: تلاش در راستاي تحقق بيانيه گام دوم انقلاب و چشم انداز آستان قدس رضوي در افق 1410، تبليغ فرهنگ قرآنی و آموزه‌های ائمه اطهار(ع) به ويژه سيره علمی و عملی امام رضا(ع)، ايجاد ارتباط قرآنی زائران با حرم مطهر رضوی، ايجاد بستری مناسب جهت شكوفايی و بالندگی استعدادهای قرآنی زائران آستان مقدس حضرت رضا(ع) برخی از اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است. 

مقومی در ادامه به معرفی محورهای این جشنواره پرداخت و گفت: فرازخوانی قرآن کریم، کتابت مردمی قرآن با راه‌اندازی میزهای خدمت در اماکن متبرکه، حفظ یکی از سوره‌های مبارکه انسان، ضحی و انشراح و ثبت نام نهضت ملی آموزش قرآن کریم، از جمله محورهای جشنواره "رایحه رضوان" است.

وی اضافه کرد: حفظ حکمت‌هایی از نهج البلاغه و ۸ حدیث رضوی، نقاشی و خوشنویسی با محوریت حدیث سلسله‌الذهب و نامه امام رضا(ع) به عبدالعظیم، مسابقه روزانه پیامکی و سامانه‌ای و دل نوشته‌ای به امام رضا(ع) از دیگر محورهای این جشنواره قرآنی است. 

سرپرست دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی ابراز کرد: زمان ثبت نام در جشنواره قرآنی "رایحه رضوان" از بیست و یکم اردیبهشت همزمان با آغاز دهه کرامت لغایت بیست و یکم خرداد است و مراسم اختتامیه و اعلام نتایج جشنواره نیز بیست و هشتم خرداد مصادف با شب عید سعید قربان و آغاز دهه ولایت برگزار خواهد شد.  

وی بیان کرد: این جشنواره ویژه زائران و دلدادگان آستان ملک پاسبان رضوی بوده و به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود و ثبت نام در کلیه رشته‌ها از طرق سایت آستان قدس رضوی به نشانی: haram.razavi.ir و همچنین در بستر پیام‌ رسان نسیم رضوان امکان پذیر است. 

سرپرست اداره دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی اظهار داشت: برگزاری رشته‌های حضوری از ابتدای دهه کرامت همه روزه تا پایان جشنواره از طریق مراجعه به دبیرخانه جشنواره واقع در دارالقرآن الکریم (برادران اتاق 1 و خواهران اتاق 16) خواهد بود.

وی تنوع رشته‌ها، تنوع مقاطع سنی و عمومی بودن را از جمله مزایای اولین جشنواره قرآنی امام رضا(ع) معرفی و عنوان کرد: این مزایا باعث می‌شود مخاطبان با توجه به توانمندی خود در یکی از رشته‌های مختلف انگیزه بیشتری برای شرکت در این جشنواره داشته باشند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی