پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت دهه کرامت و هفته میراث فرهنگی صورت می‌گیرد؛
۱۴۰۳-۰۲-۲۳

برگزاری تور «بازدید از نادیده‌های یک موزه» در کتابخانه و موزه ملی ملک 

به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت و هفته میراث فرهنگی، کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه ویژه «تور صحنه و پشت صحنه (بازدید از نادیده‌های یک موزه)» را در این موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برگزار می‌کند.

به گزارش آستان نیوز، برنامه ویژه بازدید از نادیده‌های یک موزه به عنوان یکی از برنامه‌های چهاردهمین رویداد فرهنگی هنری «ماه هشتم» و در چارچوب بازدید از تالارها و پشت صحنه موزه ملی ملک در روزهای ۲۳، ۲۵ و ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور دوستداران فرهنگ و هنر در این موقوفه اجرا خواهد شد. 
کارگاه‌های مرمت و مستندنگاری، آزمایشگاه آثار و صحافی، بخش‌هایی از یک موزه به شمار می‌آیند که به شیوه معمول در برنامه بازدید گردشگران و بازدیدکنندگان موزه گنجانده نمی‌شوند. این بخش‌ها که نادیده‌های موزه‌ها قلمداد می‌شوند، پشتوانه فنی و تکنیکی نگهداری و حفاظت اشیای تاریخی‌ هستند که یک موزه بدون آن‌ها با مسئله‌ها و دشواری‌های گوناگون روبه‌رو خواهد شد. 
شرکت‌کنندگان در این تور فرصت می‌یابند بخش‌هایی از کتابخانه و موزه ملی ملک را به تماشا بنشینند که در زمان‌های دیگر ممکن نیست. این تجربه نو به گردشگران امکان می‌دهد دریابند موزه‌ها برپایه چه توانمندی‌ها و پشتوانه‌های فنی و تخصصی فعالیت می‌کنند. 
کارشناسان متخصص و راهنمایان موزه در کنار گردشگران، تسهیل‌گر شناخت این بخش‌ها برای شرکت‌کنندگان در تور خواهند بود. بدین‌ترتیب، برگزاری این برنامه با نگاهی به نادیده‌های موزه‌ای می‌کوشد نمایی نو پیش روی بازدیدکنندگان بگذارد.
تور صحنه و پشت صحنه (بازدید از نادیده‌های یک موزه)، از جذاب‌ترین برنامه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار می‌آید که در سال‌ها‌ی اخیر نیز برگزار شده و مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است. 
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و نام‌نویسی در این برنامه می‌توانند با شماره تلفن 021-66726613 داخلی 132 تماس بگیرند.
این خبر حاکی است، مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌های متنوعی را در چارچوب برگزاری چهاردهمین رویداد فرهنگی هنری ماه هشتم از 21 تا 31 اردیبهشت سال جاری در این موقوفه اجرا می‌کند. 
شایان ذکر است، این مجموعه توسط حاج حسین آقا ملک در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است و در حال حاضر به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، خیابان یارجانی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» میزبان فرهنگ‌دوستان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی