پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت دهه کرامت و هفته میراث فرهنگی ؛
۱۴۰۳-۰۲-۲۳

  قصه‌های امام رضا(ع) در کتابخانه و موزه ملی ملک تصویرسازی می شود

به مناسبت دهه کرامت و هفته میراث فرهنگی، کارگاه «تصویرسازی قصه‌های امام رضا(ع)» با محوریت معرفی معارف رضوی در کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، این کارگاه تصویرسازی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی و آیینی چهاردهمین رویداد فرهنگی هنری «ماه هشتم» مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار می‌آید که همزمان با دهه کرامت در چهار نوبت در روزهای 23، 25، 29 و 31 اردیبهشت 1403 در ساعات 10 تا 16 در این موقوفه برپا خواهد شد. 
این کارگاه آموزشی با حضور هشت هنرمند تصویرگر و تصویرساز و همراهی دوستداران فرهنگ و هنر با محوریت تصویرسازی از هشت داستان و روایت مرتبط با امام هشتم(ع) و دوران پربرکت زندگی آن امام همام اجرا می‌شود. 
برپایی این کارگاه جذاب آموزشی و آیینی، فرصتی فراهم می‌آورد تا هنرمندان در کنار یکدیگر با همراهی هنردوستان، نگاهی نو به پیوند میان هنر و آموزه‌های فرهنگ رضوی داشته باشند و آثار ویژه هنری بیافرینند.
همچنین برگزاری کارگاه تصویرسازی قصه‌های امام رضا(ع)، با هدف گسترش فرهنگ رضوی در زندگی و میان مردم، زمینه‌ای را پدیدار می‌سازد تا مخاطبان موزه و کتابخانه در فضایی هنری و فرهنگی با گوشه‌هایی از شخصیت امام هشتم(ع) و رخدادهای تاریخی و دینی زمانه آن امام بزرگوار آشنایی یابند. 
تأثیرگذاری بر سبک زندگی و زیست روزمره مردم و شهروندان با بهره‌گیری از آموزه‌های فرهنگ رضوی، از دیگر هدف‌های این رخداد فرهنگی- هنری است. 
 

عناوین روایت‌ها و قصه‌ها
روایت‌ها و قصه‌ها این برنامه شامل عناوین «نماز عید»؛ با تصویرگری سمانه شریفی، «سفر از مرو به مدینه» با تصویرگری نجلا مهدوی اشرف، «سلسله‌الذهب»؛ با تصویرگری زهرا محمدنژاد، «ضامن آهو»؛ علی فلاح کردی، «دعای باران» با تصویرگری حسام طباطبایی، «مسموم‌شدن» با تصویرگری محسن میرزایی، «تولد امام رضا(ع)» با تصویرگری مجید فخار زواره و «ولایتعهدی»؛ با تصویرگری میثم موسوی است.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند با شماره تلفن 021-66726613 داخلی 132 تماس بگیرند.
این خبر حاکی است، مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌های متنوعی را در چارچوب برگزاری چهاردهمین رویداد فرهنگی هنری ماه هشتم از 21 تا 31 اردیبهشت سال جاری در این موقوفه اجرا می‌کند. 
شایان ذکر است، این مجموعه توسط حاج حسین آقا ملک در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است و در حال حاضر به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، خیابان یارجانی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» میزبان فرهنگ‌دوستان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی