پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۳

برادر شهید هاشمی: هرچه داریم به برکت آقا امام رضا(ع) است

همزمان با ایام دهه کرامت سریال «روزی روزگاری برادر» با اقتباس از زندگی شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه فوق سری نصرت با مشارکت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در حال پخش از شبکه سوم سیما است. 

عارف هاشمی برادر شهید در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز با بیان این که در قسمت ابتدایی سریال، اتفاقاتی که برای خانواده ما بعد از مفقودالاثر شدن علی افتاده بود به خوبی به تصویر کشیده شده است، گفت: متاسفانه عده‌ای در جامعه به دنبال این هستند که به شهدا به ویژه شهدای جاویدالاثر تهمت زده و وجهه آن‌ها را تخریب کنند.
وی ادامه داد: در تمام سال‌هایی که اثر و نشانه‌ای از برادرم نبود از یک سو بی‌خبری و از طرف دیگر حرف‌های نامربوطی که در مورد برادرم زده می‌شد، خانواده ما را اذیت می‌کرد. خوشبختانه تولید سریال روزی روزگاری برادر مرهمی برای دردهای ما است.
هاشمی با اشاره به این که اسفند سال 83 چهار پیکر در نیزارهای هورالهویزه پیدا شد، توضیح داد: با تلاش‌های مرکز ژنتیک به ویژه دکتر تولایی در فروردین سال 89 مشخص شد که یکی از این پیکرها متعلق به علی، برادرم است.
برادر شهید با تاکید بر این که هرچه داریم به برکت آقا امام رضا(ع) است، بیان کرد: هنگامی که حرف‌های ناروا از افراد مختلف در مورد برادرم شنیدم به قم رفتم و بیست روز در حرم حضرت معصومه(س) بست نشستم و به حضرت عرض کردم شما دنبال برادرتان حضرت رضا(ع) آمدی. من هم دنبال رد و نشانی از برادرم هستم.
هاشمی افزود: بعد از این که مفقودالاثر بودن علی محرز شد همراه با خانواده‌ام برای پابوسی حضرت ثامن‌الحجج(ع) راهی مشهد شدیم. عقیده دارم تا الان هر اتفاقی که در زندگی‌ام افتاده از نگاه آقا امام هشتم(ع) بوده است.
او با اشاره به این که بازیگر نقش مادرش (شیرین آقاکاشی) رفتاری بسیار شبیه مادرش دارد، گفت: تمام مدتی که چشم به تلویزیون دوخته بودم به یاد مادرم اشک ریختم. زنی که سال‌ها چشم به راه فرزند شهیدش بود و در سال 89 توانست پیکر او را ببیند.
هاشمی با تاکید بر این که ساخت سریال‌هایی با محوریت زندگی شهدا سبب می‌شود تا بتوانیم بیشتر از فضائل شهدا بهره ببریم، توضیح داد: از تمام عوامل و سازمان‌های مربوطه از جمله آستان قدس رضوی که برای ساخت این سریال تلاش کردند تشکر می‌کنم، با تماشای قسمت اول سریال بعد از 35 سال توانستم خواب راحتی داشته باشم. 
گفتنی است سریال «روزی روزگاری برادر» که داستانی درباره شهدای مفقودالاثر هشت سال دفاع مقدس و عنایت حضرت رضا(ع) پیرامون آنهاست به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه‌کنندگی سجاد اسدی تولید شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی