پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در پرسمان دینی حرم مطهر رضوی صورت گرفت:
۱۴۰۳-۰۲-۲۴

مقایسه دیدگاه مکاتب غربی و اسلام ناب محمدی نسبت به جایگاه زن در جامعه

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: افراد دارای دیدگاه دینی و ایمان به آخرت، همه سرمایه خود را خرج دنیا نمی‌کنند و فقط به فکر لذت و خوشگذرانی براساس مکتب غربی نیستند.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، ویژه برنامه پرسمان دینی دهه کرامت با سخنرانی حجت الاسلام مهدی نیلی پور با موضوع جایگاه کرامت زن در اسلام در جمع زائران رضوی در رواق امام خمینی برگزار شد. 

 

این استاد حوزه و دانشگاه در این نشست به مقایسه سبک زندگی غربی و سبک زندگی دینی پرداخت و گفت: در مکتب غربی بنای زندگی بر لذت است و در مقوله حجاب زنان نیز مکتب غربی بر همین پایه و اساس است و به زیبایی زن اهمیت می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه مکتب غرب زن را نسبت به جذب جنس مخالف با صدای ناز و کرشمه و اشوه‌گری تشویق می‌کند، افزود: بلعکس دین مبین اسلام به زن تاکید می‌کند که با عشوه و ناز با نامحرم صحبت نکند بنابراین اگر لذت محور، سودمحور و غریزه محور شدیم از خط شرع رد خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام مهدی نیلی پور با بیان اینکه غرب نگاه لیبرال به انسان و جامعه انسانی دارند، گفت: انسان را مسئول جامعه خویش نمی‌د‌اند و از انسان سلب مسئولیت می‌کنند. 

 

وی تصریح کرد: برخلاف مکاتب غربی مشخصه اول مکتب اسلامی، تولید مسئولیت برای همه انسان هاست و افراد را در برابر خدا، دین خدا، مردم، ولی خدا، در برابر پدر و مادر و در برابر محیط زیست مسئول می‌داند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به مسئولیت اجتماعی افراد در جامعه، خطاب به زنان گفت: اگر در مقوله حجاب می‌گوییم باید با حفظ سنت‌های دینی و ملی در جامعه حضور داشته باشید براساس همین مبنای اسلامی و مسئولیت اجتماعی است.

 

حجت الاسلام مهدی نیلی پور همچنین به موضوع معاد پرداخت و گفت: شاخصه دیگر مکتب دینی توجه به معاد است که آیات متعددی در این زمینه در قرآن کریم داریم.

 

وی گفت: باید باور کنیم دنیا، آخر خط زندگی ما نیست و این دنیا مسیر رسیدن به آخرت است، در حالیکه در نگاه غربی می گویند، دنیا را خوش باش، آخرت را چه کسی دیده؟ لذا این تفاوت دیدگاه اسلام و غرب در سبک زندگی فردی و اجتماعی است.

 

وی در بخشی از سخنانش به آیات قرآنی پیرامون زندگی آسیه همسر فرعون پرداخت و تصریح کرد: آسیه باید الگوی زنان باشد که در کاخ فرعون ایمانش را حفظ کرد و زنان مومن ما نباید تحت فشارهای اجتماعی از چادر و حجاب خود دست بردارند و مانند آسیه می‌توان در کاخ ظلم ثابت قدم ماند و ایمان را حفظ کرد.

 

وی به اهمیت تعریف الگوهای مناسب و ارزشمند برای زنان و دختران و جوانان در جامعه امروزی تاکید کرد و یادآورشد: هزاران الگوی در زمینه پوشش، مدل مو حتی سبک خالکوبی از سوی مکاتب غربی به جوانان ارائه می‌شود بنابراین نسبت به صدور فرهنگ غربی با انواع کالاها به جوامع اسلامی و جامعه ایران هوشیار باشید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی