پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۴

زیارت امام مهربانی‌ها؛ خیلی دور، خیلی نزدیک

دهه کرامت با اردیبهشت زیبای اصفهان عجین شده و چه دل‌انگیز است عطر امام رئوف در فضای گلگون چهارباغ رضوی.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، چهارباغ را برای گذران یک روز اردیبهشتی انتخاب کرده‌اند. شاید وقتی برای این تفریح عصرانه آماده می‌شدند لذت از هوای بهاری، تماشای یک فیلم سینمایی یا چشیدن مزه شیرین یک بستنی را بهانه کرده بودند بی آنکه بدانند امروز رزقشان فقط یک دورهمی دوستانه و لذت هم نشینی در کنار چنارهای بلند چهارباغ نیست، روزی امروزشان زیارت امام رئوف است. خیلی دور، اما خیلی نزدیک. 
این روزها بهار در بهار عجین شده و چه پر نور است شب‌های میلاد خواهر خورشید، حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت آقاجان، علی ابن موسی الرضا (ع). چهارباغ اصفهان امسال هم در این روزهای مبارک، عطر و بوی رضوی گرفته است. 
در همسایگی مدرسه علمیه امام صادق (ع) همهمه‌ای برپاست، خیمه‌ای سبز برافراشته شده، قامتش آشناست، علی الخصوص برای آن‌ها که به تازگی مسافر مشهد بوده‌اند و هنوز طعم لب سوز و شکرین چای حرم زیر زبانشان است. عطر چای دارچین در فضا پیچیده و عطر هل و حرم، اینجا، خودِ خود حرم است انگار. هر که از راه می‌رسد لبخندی بر لبانش می‌نشیند، بی اختیار راهی می‌شوند تا لب‌تر کنند، کدام پذیرایی بهتر از این؟ 
ساعتی از اذان مغرب گذشته، آسمان غرق نور است، حالا چهارباغ غوغا می‌شود. با کاروانی از جنس نور که اعتبارش را از خورشید خراسان گرفته، دل‌های مردم راهی مشهد الرضا (ع) می‌شود. کاروان، سوغاتی به تبرک آورده، پرچم سبز حرم. صلوات خاصّه علی ابن موسی الرضا (ع) در فضا طنین‌انداز می‌شود. برخی به استقبال پرچم می‌روند، عده‌ای به نشانه احترام دست به سینه گذاشته‌اند، حالاست که اشک‌ها روانه گونه‌ها می‌شود... 
عکاس‌ها می‌دوند تا زیبایی این لحظات را ماندگار کنند، تعارف نداریم! نمی‌توانند! لرزش دل‌های عاشقان و بغض‌های فرو خورده حاجت‌مندان با هیچ لنزی ثبت شدنی نیست، ما دلخوش به ضبط اشک‌هایمان در نگاه امام مهربانی‌ها هستیم. 
شیرین گفته، آنکه سروده: 
در این حریم هرکه بیاید غریب نیست
هرکه دل شکسته بوَد بی نصیب نیست 
اینجا که می‌رسی نفست تازه می‌شود
دلداده می‌شوی و دلت بی‌شکیب نیست
اینجا دعا به اوج تمنّا رسیده است
اینجا دمی به جز دم «اَمّن یجیب» نیست
هرکس به گوشه‌ای به نیایش نشسته است
سنگ صبور این همه دل جز حبیب نیست
گوشه‌ای از چهارباغ، این شب‌ها حریم امن دعا و نیایش است، برای دل‌هایی که از راه دور امام مهربان را زیارت می‌کنند و برای آن‌ها که دلتنگ حرم‌اند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی