پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران مراسم اذن خدمت در میقات الرضا، 
۱۴۰۳-۰۲-۲۵

نقل حدیث سلسله الذهب مهم ترین اتفاق حضور حضرت امام رضا(ع) در نیشابور بود

سخنران مراسم اذن خدمت آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) گفت: نقل حدیث سلسله الذهب مهم ترین اتفاق حضور حضرت امام رضا(ع) در نیشابور بود.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین نقی آبادی در مراسم اذن خدمت خادمین آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) که همراه با قرائت مجلسی قرآن کریم توسط استاد باقری قاری برجسته شهرستان ، قرائت زیارتنامه حضرت و مدیحه‌سرایی کربلایی مهدی ناظمی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) و همخوانی شعر اذن خدمت در این آستان مبارک برگزار شد، اظهار کرد: مهم ترین اتفاق در پی حضور حضرت امام رضا(ع) در نیشابور نقل حدیث سلسله الذهب بود که حضرت با نقل این حدیث اعتقاد به امامت را شرط توحید کامل دانستند.
وی افزود:  آنچه که از حدیث سلسلة الذهب برداشت می‌شود این است که توحید منشأ سعادت و نجات از عذاب است، اما پذیرش ولایت اهل بیت(ع) و در رأس آن ولایت حضرت امام علی(ع) شرط اساسی برای ورود به دایره‌ توحید است.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد:  حدود ۲۴ هزار محدث در اجتماع بزرگ نیشابور حضور داشتند و حضرت امام رضا(ع) در این اجتماع حدیث سلسلة الذهب را بیان کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی