پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۵

ایجاد جایگاه ویژه آثار مربوط به موضوع فلسطین در غرفه آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب تهران

آستان قدس رضوی ضمن حضوری فعال در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جایگاه ویژه‌ای را برای عرضه آثار مرتبط با موضوع فلسطین در غرفه آستان قدس رضوی ایجاد کرده است.

به گزارش آستان‌نیوز، محور اصلی برنامه‌های فرهنگی سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مجاهدت‌ها در غزه و فلسطین اشاره دارد، در همین راستا آستان قدس رضوی نیز به دلیل اهمیت این موضوع آثار منتشر یافته خود  با موضوع فلسطین  و غزه را در جایگاهی ویژه در معرض دید عموم قرار داده است.
«پروتکل‌های دانشوران صهیون»،«موقوفات اسلامی در بیت‌المقدس تحت قیمومیت بریتانیا»، «غزه؛ این سو و آن سوی مرز»، کتاب«تروریست‌های صهیونیست» و... برخی از عناوین این آثار است که از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و به نشر به چاپ رسیده و در اختیار جامعه مخاطب قرار داده است.
 

«پروتکلهای دانشوران صهیون»
این‌ کتاب‌ شامل‌ تاریخچه‌ای‌ از قوم‌ یهود و متن‌ پروتکلهای‌ سران‌ صهیونیسم‌و نحوه‌ شکل‌گیری‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ در فلسطین‌ است‌. مؤلّف‌ در این‌ اثر ازتوطئه‌ و برنامه‌های‌ صهیونیسم‌ جهانی‌ برای‌ سیطره‌ بر ادیان‌ و تشکیل‌ حکومت‌جهانی‌ یهود پرده‌ بر می‌دارد.
 

«موقوفات اسلامی در بیت‌المقدس تحت قیمومیت بریتانیا»
کتاب حاضر، در 4 بخش و 9 فصل درباره جنبه‌های قانونی و اداری وقف، واقفان، دارایی‌های وقف، اهداف وقف و نظارت بر وقف در بیت‌المقدس تحت قیمومیت بریتانیا پرداخته است. نویسنده آن کوشیده است، موضوعات بیان شده را با استفاده از کتاب‌ها و مقالات فراوان، اطلاعات بایگانی‌ها و انتشارات رسمی به دو زبان عربی و انگلیسی بررسی کند. او در تاریخ سیاسی فلسطین، اردن و نیز نهادهای حقوقی و مذهبی صاحب‌نظر است و در این کتاب نیز اطلاعات مناسبی را در اختیار مخاطبان قرار داده است.
 

کتاب «غزه؛ این سو و آن سوی مرز»
«غزه؛ این سو و آن سوی مرز» کتابی است که به رویدادهای جنگ خونین «عملیات سرب گداخته» در غزه بر پایه گزارش های مستند هیئت حقیقت یاب سازمان ملل متحد در جنگ غزه می‌پردازد.
این کتاب که نوشته فرانک اسمیتِ فرانسوی و ترجمه مسعود سنجرانی و سعیده سیدکابلی است، جنایت‌ها، قتل عام‌ها و شکنجه‌های صورت گرفته علیه فلسطینی‌ها را با دلایل و شواهد مستند و دسته اول به خواننده معرفی می‌کند. اهمیت کتاب «این سو و آن سوی مرز» از آنجا نشأت می‌گیرد که نویسنده این اثر نه عرب است و نه مسلمان و تنها بر اساس رسالت خویش به بازگویی وقایع مستندی نشسته است که اذهان جهانیان را متأثر کرده و به همین سبب است که بر خوانندگان این کتاب در تمام جهان اثرات شگرفی را بر جای می‌گذارد.


«تروریست های صهیونیست» 
در بخشی از این اثر آمده است: «در نخستین ساعات صبح روز 31 جولای تابستان 2015، چندمرد که صورت های خود را پوشانده بودند، دو خانه در روستای دوما در کرانه باختری  را به آتش کشاندند. یکی از آن دوخانه خالی بود. اما در دیگری، خانواده الدوابشه هنوز در خواب بودند. آتش به سرعت به اتاق خواب آن خانه سرایت کرد و سعد و همسرش ریهام و احمد پسر 4 ساله آنها را دچار سوختگی بسیار شدید کرد. علی نوزاد 18 ماهه آنها بر اثر سوختگی از بین رفت و سعد هم یک هفته بعد بر اثر شدت سوختگی و جراحت‌ها  از دنیا رفت. اعدام افراد از طریق سوزاندن، همیشه مفهومی بیش از یک قتل ساده داشته و در درون خود یک پیام و معنا دارد. در تروریسم یهودی این شیوه، شیوه جدیدی نیست. ریشه‌های تروریسم یهودی معاصر را باید در جنبش‌های افراطی و افراد تندرویی که در دهه‌های 30 و 40 قرن بیستم، سراسر فلسطین را درنوردیدند جست. تروریسمی که از آن دهه تا کنون بر پیشانی صهیونیسم نقش بسته است».
 این کتاب به ارائه تصویری شفاف از این جنبش‌ها و اندیشه‌های بنیان‌گذاران آنها از منظر یک پژوهشگر اسرائیلی می‌پردازد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تروریستی اعلام کردن سپاه نشانه اوج خباثت دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قهرمان مبارزه با تروریست خواند و تروریستی اعلام کردن این نهاد مردمی…

تلویزیون اینترنتی