پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در اختتامیه کنگره جهانی حضرت رضا(ع):
۱۴۰۳-۰۲-۲۶

برنامه ریزی 7 دوره دو سالانه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) تا سال 1415 / کرامت و حقوق انسان؛ موضوع کنگره ششم

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به تعیین برخی محورهای موضوعی کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دوره های آینده، گفت: تبعیض، کرامت، حقوق انسانی و خانواده از جمله موضوعاتی است که برای ۷ دوره ۲ سالانه تا سال 1415 به تعیین محورهای عدالت، تبعیض، کرامت، حقوق انسانی و خانواده برای ۷ دوره ۲ سالانه برنامه ریزی شده است.

به گزارش آستان‌نیوز، دکتر عبدالحمید طالبی در اختتامیه پنجمین کنگره بین المللی امام رضا(ع)، به پیشینه برگزاری این کنگره اشاره و عنوان کرد: این کنگره در سال ۶۲ باهدف آغاز‌ یک حرکت علمی و تحقیقاتی در زمینه شناساندن سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام هشتم(ع) آغاز به کار کرد و تا ۷۲ چهار کنگره برگزار شده است که در تداوم این کنگره ها، با تاکید تولیت محترم آستان قدس رضوی، احیای کنگره بارویکرد نوین و اندیشه‌های تمدن ساز امام رضا(ع) درسطح ملی و جهانی دردستور کار قرار گرفت.

وی اهداف کلان کنگره در حرکت پیش رو را، تحکیم اندیشه تمدنی، تقویت فرهنگ مقاومت اسلامی، خوانش جدید از اندیشه امام رضا(ع)، ایجاد فضای فرهنگی و ارتباط جهانی، ایجاد مفاهمه در خصوص عدالت از جمله کرامت، رفع تبعیض در جهان، دستیابی به راه حل‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، حوزه تمدنی، اخلاقی و معرفتی در دنیا دانست. 

وی با بیان این که درسال ۱۴۰۱ دبیرخانه کنگره، فعال و با حکم تولیت محترم دکتر سعید رضا عاملی به دبیری آن انتخاب شد، از موضوع عدالت برای همه و ظلم به هیچ کس به عنوان چراغ راه دوره پنجم یاد کرد. 

 

وی با اشاره به پیام تصویری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جمع اعضای کمیته علمی کنگره، اظهارداشت: حضرت آقا فرمودند: وظیفه ما معرفی امام رضا (ع) به دنیا با جنبه قداست ائمه، درس‌ها و سیاست است و بخش سیاست خیلی مهم است، چون ایجاد جامعه اسلامی بدون ایجاد حکومت اسلامی امکان پذیر نیست.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، در ادامه استخراج، تلخیص و انتشار پیام‌های مناسب را خواسته دیگر مقام معظم رهبری ذکر کرد.

 

رئیس سازمان فرهنگی آستان‌قدس رضوی با سپاسگزاری از همکاری موسسات، دانشگاه ها و اندیشمندان در ایران و سایر کشورها از برگزاری ۵۰ پیش نشست در ۲۴ کشور در جریان این گنگره خبرداد و با بیان این که کنگره پنجم، سبز و بدون کاغذ برگزار شد، گفت: طی دو روز برگزاری رسمی کنگره پنجم(24 و 25 اردیبهشت) ۹۲ استاد و صاحب نظر از ایران و 35 کشور این اجلاسیه را در 20نشست تخصصی همراهی کردند که در همین راستا دبیرخانه، دو جلد مجموعه مقالات به زبان‌های انگلیسی، فارسی و عربی، ۲۰۰مقاله را به زیور طبع آراسته است که دراین مراسم توسط ریاست محترم جمهوری و تولیت آستان قدس رونمایی و در دسترس علاقمندان مکتب اهل بیت(ع) قرارمی‌گیرد.

طالبی در پایان با قدرشناسی از تمامی کسانی که در مسیر اجرایی شدن کنگره پنجم همکاری کرده‌اند، اعلام کرد: ششمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع)، باعنوان اندیشه تمدنی امام رضا(ع)، کرامت و حقوق انسان به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی