پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نویسنده ادبیات کودک و نوجوان:
۱۴۰۳-۰۲-۲۶

آثار داستانی مذهبی باید پشتوانه منابع اصیل تاریخی داشته باشند

مسلم ناصری نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گفت: اگر نویسنده‌ای سعی دارد در حوزه مذهبی برای کودکان و نوجوانان داستان یا رمان بنویسد باید به منابع دست اول مراجعه کند و در راه پژوهش و تحقیق در منابع تاریخی، صبر و حوصله داشته باشد.

 به گزارش آستان‌نیوز، مسلم ناصری داستان‌نویس و منتقد ادبی که آثار زیادی برای کودکان و نوجوانان منتشر و جوایز زیادی نیز کسب کرده است، در بازدید از نمایشگاه کتاب از بایدها و نبایدها حوزه نگارش آثار کودک و نوجوان گفت: زبان قصه یا داستان یکى از مناسب‌‏ترین روش‏‌هاى آموزش مفاهیم دینى به کودکان است. کودکان شیفته شنیدن قصه و خواندن داستان‌اند و این سبب مى‏شود تا بخش عمده تعلیم و تربیت دینى کودکان از این راه انجام پذیرد.
 وی تصریح کرد: آثاری که در حوزه کودکان نوشته می‌شود باید اصل داستان از استحکام خوبی برخوردار باشد و پیرنگ قوی داشته باشد. حال آنکه داستان مذهبی یا غیر مذهبی، فانتزی یا رئال باشد. داستان باید متناسب با نیاز مخاطب نوشته شود. اگر نویسنده‌ای سعی دارد در حوزه مذهبی برای کودکان و نوجوانان داستان یا رمان بنویسد باید به منایع دست اول مراجعه کند و در راه پژوهش و تحقیق در منابع تاریخی صبر و حوصله داشته باشد. 
ناصری اظهار کرد: برای آموزش تعالیم دینی در داستان کودک و نوجوان باید بررسی کرد که مخاطب کودک در چه جامعه‌ای زندگی می‌کند. تعالیم این آموزه‌ها متناسب با سن مخاطب کودک  گزینش شود و سپس هنرمندانه بیان شود تا بتواند مفید واقع شود.
وی تجدید چاپ بالای کتاب‌های «هشت بهشت» و «قصه‌های شیرین برای زندگانی معصومین(ع)» را نگارش آثار متناسب با نیاز مخاطب دانست و افزود: این آثار در انتشارات به‌نشر منتشر شده است و کیفیت چاپ این آثار و تبلیغ کتاب در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف نیز درشناخته شدن این آثار نقش داشته‌اند.
ناصری به نگارش سه گانه‌ای متفاوت در مورد زندگی حضرت علی(ع) اشاره کرد و یادآور شد: در این سه گانه به زندگی امام علی(ع) از کودکی، جوانی و شهادت ایشان پرداخته می‌شود که به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تروریستی اعلام کردن سپاه نشانه اوج خباثت دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قهرمان مبارزه با تروریست خواند و تروریستی اعلام کردن این نهاد مردمی…

تلویزیون اینترنتی