پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۶

چهارمین دوره عصر شعر «ملکوت هشتم» در تبریز برگزار شد

با هدف ترویج سبک و سیره زندگی و عملی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مراسم باشکوه عصر شعر رضوی «ملکوت هشتم» در تبریز برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، محمدرضا بحری مسئول کانون خدمت رضوی شعر و ادب تبریز هدف برگزاری مراسم «ملکوت هشتم» شعر را ترویج فرهنگ رضوی و آیینی در جامعه ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: در این مراسم جمعی از شاعران استان از جمله محمد رنجی، امیرحسین دوست‌زاده، رضا غلام‌پور متخلص به دلپاک، امیرعلی رستمی، ابوالفضل حمامی، سهیلا باقریان، حسن ملائکه که اشعار خود را در وصف حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) سروده‌اند قرائت خواهند کرد. 
بحری اضافه کرد: این شاعران آیینی و مذهبی آخرین سروده‌های خود را در سبک‌های مختلف و رایج ادبی، اعم از آزاد و کلاسیک به زبان‌های فارسی و ترکی و در قالب‌های مختلف شعری قرائت کردند. 
مسئول کانون شعر و ادب افزود: کانون شعر و ادب استان در طول چند سال فعالیت خود علاوه بر برگزاری کنگره‌ها، شب‌های شعر کشوری و منطقه‌ای و فعالیت‌های مستمر انجمن رضوی تبریز، تاکنون توفیق انتشار آثار برگزیده شعرای عضو خود را در مجموعه تشرف فیروزه‌ها با موضوع شعر رضوی و شرف الشمس با موضوع شعر فاطمی در سال‌های ١٣٩٩ و ١۴٠٠ داشته ‌است.
در ادامه حسن روز نیک مسئول ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت در تبریز بیان کرد: در طول دهه کرامت ١۶ برنامه ویژه توسط خادمیاران کانون مرکزی در تبریز اجرا خواهد شد که حضور در آسایشگاه جانبازان، حضور در جمع زندانیان، تجلیل از خادمین فرهنگ رضوی در هئیت خدام الرضا(ع) و جشن بزرگ ولادت امام رئوف از مهمترین آنها است. 
در ادامه شعرای حاضر اشعار خود را در مدح امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت (س) و اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مقاومت مردم مظلوم غزه به سمع و نظر جمع رساندند. 
سپس حضار از پخش کلیپ اذن دخول کانون خدمت رضوی، اجرای گروه سرود توسط گروه نسیم ولایت، مداحی مادحان اهل بیت (ع) بهره‌مند شدند و در آخر مراسم قرعه کشی سفر به مشهد مقدس بین حاضرین و اهدای هدایا انجام شد.
گفتنی است؛ این مراسم که با حضور شعرا، خادمیاران، یاوران رضوی و علاقمندان به شعر رضوی در سالن اجتماعات سازمان اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پخش سرود دلنواز جمهوری اسلامی و طنین صوت دلنشین و روح نواز صلوات خاصه حضرت امام مهربانی‌ها آغاز شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی