پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۶

پنچ گانه «ماجرای دشت مرموز» در نمایشگاه کتاب/ روایتی از ماجراهای پر رمز و راز در دنیای حیوانات

نویسنده فعال و برگزیده حوزه کودک و نوجوان در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: پنچ گانه «ماجرای دشت مرموز » به تازگی تکمیل شده است و این مجموعه روایت یک دشت پر ماجرا و پر از رمز و راز است که در آن با محوریت حیوانات اتفاقات عجیب و غریبی می‌افتد.

 به گزارش آستان‌نیوز، محمد میرکیانی، نویسنده فعال و برگزیده حوزه کودک و نوجوان گفت: مجموعه «ماجرای دشت مرموز» از سوی انتشارات به‌نشر همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار کتاب شده است. «جشن خرگوش‌ها»، «ملکه موش‌ها»، «بازی بازها»، «عروسی غازها» و «کاخ کلاغ‌ها» عنوان‌های این پنج گانه هستند که تصویرگری‌اش را سعید رزاقی انجام داده است.
وی با اشاره مجموعه «ماجرای دشت مرموز» در بین آثار ترجمه‌ای فانتزی حیوانات که در ادبیات کودک ما پر شده است؛ یک اثر با رنگ و لعاب ایرانی است، افزود: مخاطبان این‌پنج گانه نوجوانان هستند، هرکتاب هویت مستقلی دارد و دارای ماجرایی مجزا است. فضای این آثار در فضای داستان‌های فابل است که همه شخصیت‌های آن حیوانات هستند.
میرکیانی با بیان اینکه داستان‌های حیوانات در جهان پرطرفدارترین آثارند، اظهار کرد: در داستان‌های فابل، شخصیت‌های حیوانی به عنوان سمبل یا نماد برای اشاره به انسان‌ها و دنیای آن‌ها به کار رفته‌اند. در ادبیات کهن ما  نیز داستان‌های فابل زیاد است. در مقاطع مختلف اهل اندیشه و ادب داستان‌های در ارتباط با ساختار حیوانات نوشته‌اند؛ اما مجموعه‌ی پنج گانه‌ی ماجرای دشت مروموز در ارتباط با موضوعات جهانی است که درک و فهم نوجوانان امروز را نسبت به مسائل پیرامون خودشان و جهان افزایش می‌دهد. 
سردبیر برنامه خاطره‌انگیز «قصه ظهر جمعه» رادیو ایران با اشاره به لزوم افزایش آگاهی نوجوانان با مطالعه کتاب‌های فابل تصریح کرد: دوره نوجوانی دوره‌ی بایدها و نبایدها و درک مفهوم و فلسفه زندگی است، برای همین هر اندازه درک و فهم نوجوانان از زندگی افزایش یابد علاقه‌مندی آن‌ها به این نوع ادبیات و داستان بیشتر می‌شود. 
میرکیانی یکی از ویژگی‌های این پنچ گانه را سادگی و روانی آن عنوان کرد و افزود: زبان اثر در این کتاب به زبان محاوره نزدیک است و همین جذابیت اثر را دو چندان کرده است. نثر کتاب نثر یکدستی است. همواره سعی کرده‌ام آثارم به ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان، روان و قابل درک باشد و زبانی ساده داشته باشند؛ چرا که اگر مخاطب در گام اول نتواند با اثر ارتباط برقرار کند، جذب اثر نمی‌شود. 
محمد میرکیانی نویسنده نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان که آثاری همچون مجموعه «قصه ما مَثَل شد» و «پند و قند» و کلی کتاب دیگر را در کارنامه ادبی خود دارد؛ آثاری که برخی از آن‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی و ملی برگزیده شده‌اند. مجموعه‌های «قصه ما مثل شد»، «همیشه قصه‌ای هست»، «حکایت‌های کمال» پیش از این از محمد میرکیانی توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

وعاظ با مطالعه عمیق و مخاطب‌‏شناسى منبرها را پرجاذبه کنند
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به افزایش سطح آگاهی‌های عموم مردم از جمله نوجوانان و جوانان، مطالعه گسترده و عمیق و مخاطب…

تلویزیون اینترنتی