پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۶

حمایت ویژه شرکت داروسازی ثامن از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت

داروسازی ثامن به عنوان یکی از شرکت‌های با سابقه زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی توانسته است در چند سال اخیر و در قالب پردیس «فناوری سلامت ثامن»، اقدامات حمایتی ارزشمندی را از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت انجام دهد.  

به گزارش آستان نیوز، معاون اجرایی شرکت داروسازی ثامن در نشست خبری «آیین افتتاح شرکت داروسازی نیکی‌سام فارما» که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در این شرکت در مشهدمقدس برگزار شد، گفت: داروسازی ثامن به طور عمده در حوزه تولید داروهای تزریقی فعالیت می‌کند و رسالت و چشم‌انداز آن خوداتکایی، پیشرو و پیشگام بودن است.
محمدرضا میهن‌پرست با بیان این‌که تمام محصولات ثامن برای اولین بار در کشور تولید شده است، اظهار کرد: از آنجایی که ثامن وابسته به آستان قدس رضوی است، پاسخگویی به تعهدات اجتماعی را رسالت اصلی خود می‌داند.
معاون اجرایی داروسازی ثامن در خصوص پیشران بودن این شرکت نیز خاطرنشان کرد: ثامن نه تنها در عرصه تولید فعال است بلکه از شرکت‌های نوبنیاد و دانش‌بنیان حمایت می‌کند. از طرف دیگر این شرکت توانسته است بخش وسیعی از نیاز حوزه درمان کشور را پوشش دهد و از واردات دارو به کشور جلوگیری کند.
 

حمایت ویژه شرکت داروسازی ثامن از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت


او ادامه داد: این شرکت از سال 1399 طی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری خراسان، نسبت به راه‌اندازی پردیس فناوری سلامت ثامن برای اولین بار در کشور به عنوان یک پردیس خصوصی اقدام کرد که در پنج محور شامل داروهای تزریقی، داروهای استنشاقی، داروهای بایوتک، غذا؛ پیشران سلامت و تجهیزات حوزه سلامت فعالیت می‌کند. 
میهن‌پرست گفت: پردیس سلامت ثامن علاوه‌بر حمایت از محققان، به صورت مشارکتی نیز با آن‌ها همکاری می‌کند. به طور مثال، شرکت «نیکی سام فارما» که در حوزه تولید قطره‌های چشمی فعالیت می‌کند، با مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی و ثامن تأسیس شده است.
او با اشاره به کسب عنوان دانش‌بنیانی توسط داروسازی ثامن در سال 1402 افزود: این مجموعه حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان را به عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های خود به جد دنبال می‌کند.
 

حمایت ویژه شرکت داروسازی ثامن از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت


استفاده از تجربه نیروهای فنی و علمی
در ادامه معاون بهره‌برداری شرکت داروسازی ثامن بیان کرد: با توجه به افزایش تحریم‌ها در سال‌های اخیر، با مشکلات جدی در حوزه‌های تأمین مواد اولیه، تجهیزات و قطعات یدکی دستگاه‌ها روبرو شده‌ بودیم که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری و هسته‌های علمی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه فردوسی، این نیازها همچون تعمیر دستگاه‌ها در داخل کشور برطرف شد. 
پیمان پژند گفت: این شرکت در دوران شیوع بیماری کرونا نیز با تغییر خطوط تولید محصولات خود به تولید سرم و افزایش 40 درصدی میزان تولید آن توانست کمک ارزشمندی به جامعه سلامت کشور کند. 
او افزود: همچنین در راستای استفاده از تجربه و توانمندی نیروهای فنی و علمی شرکت ثامن که پس از سه دهه فعالیت در آستانه بازنشستگی بودند، اقدامات مؤثری در این شرکت انجام شد که تأسیس شرکت «سوبا فناور یکتا» با سرمایه‌گذاری ثامن و بخش خصوصی، از جمله نمودهای این امر است. 
معاون بهره‌برداری شرکت داروسازی ثامن بیان کرد: شرکت سوبا فناور یکتا پس از سه سال تحقیق و توسعه در سال گذشته توانست اولین دستگاه تولید بطری به روش BFS را در خاورمیانه تولید کند که اتفاق بزرگی به حساب می‌آید. 
پژند ادامه داد: علاوه‌براین، داروسازی ثامن با حمایت از شرکت «آرون زیست»، تولید برخی تجهیزات پزشکی را به سبد محصولات خود افزود که از جمله این تجهیزات می‌توان به لوله‌های خونگیری اشاره کرد.

گفتنی است، در حاشیه این نشست خبری اصحاب رسانه از چرخه تولید داروسازی ثامن بازدید کردند و از نزدیک با دستاوردهای دارویی این شرکت آشنا شدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی