پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با مشارکت آستان قدس رضوی، محقق می‌شود
۱۴۰۳-۰۲-۲۷

تولید سالانه 150 میلیون قطره‌های چشمی در داروسازی ثامن

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن گفت: با مشارکت آستان قدس رضوی، قطره‌های چشمی در شرکت داروسازی نیکی‌سام فارما به صورت آزمایشی تولید شد.

به گزارش آستان نیوز، مجید طبسی در نشست خبری «آیین افتتاح شرکت داروسازی نیکی‌سام فارما» با حضور اصحاب رسانه در شرکت داروسازی ثامن در مشهدمقدس برگزار شد، اظهار کرد: ثامن علاوه‌بر کمک به رفع نیازهای حوزه دارو و درمان کشور، از شرکت‌های دارای دانش و تجربه در این حوزه، برای این‌که بتوانند دانش خود را به مرحله اجرا برسانند، حمایت می‌کند.

او مشارکت با بخش خصوصی را یکی از رویکردهای اصلی این شرکت دانست و افزود: داروسازی ثامن در این مسیر توانسته است با شناخت و ارتباطات خود، حتی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت ثامن درباره ضرورت تولید قطره‌های چشمی گفت: با توجه به افزایش آلودگی‌های محیطی، استفاده مداوم مردم از رایانه و گوشی همراه و... که منجر به افزایش مصرف محصولات چشمی به عنوان یک داروی مکمل در کشور شده، این شرکت به حوزه تولید قطره‌های چشمی در قالب سینگل دوز ورود پیدا کرده است.

او تصریح کرد: ضمن این‌که امروزه در بخش دارو و درمان، استفاده از داروهای یکبار مصرف یا به اصطلاح «سینگل دوز» با توجه به استریل بودن و سهولت حمل و استفاده آن‌ها، مورد توجه قرار دارد.

طبسی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، با مذاکره و انعقاد قرارداد میان داروسازی ثامن و یک شرکت آلمانی، شرکت داروسازی نیکی سام فارما در مشهد تأسیس شد.

او گفت: این شرکت خارجی علاوه‌بر کسب مجوزهای لازم، تهیه ماشین‌آلات خط تولید قطره‌های چشمی و ورود آن‌ها را به ایران انجام داده و شرکت ثامن هم امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز تولید را فراهم کرده است.

ظرفیت تولید سالانه 150 میلیون عدد محصول
مدیرعامل داروسازی ثامن بیان کرد: خط تولید شرکت نیکی سام فارما در زمینی به مساحت بیش از ۸ هزار مترمربع طی دو فاز در زیربنای کل ۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع به بهره‌برداری خواهد رسید و پیش‌بینی شده است ظرفیت تولید بیش از ۱۵۰ میلیون عدد محصول در سال را داشته باشد.

او همچنین از اختصاص سرمایه خارجی حدود ۴ و نیم میلیون یورویی و سرمایه داخلی صد میلیارد تومانی برای راه‌اندازی فاز اول پروژه تولید قطره‌های چشمی خبر داد.

طبسی تصریح کرد: در حال حاضر تولید ۶ محصول در این حوزه در واحد تحقیقات شرکت ثامن برنامه‌ریزی و فرمولاسیون آن‌ها نهایی شده است که با دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو امیدواریم تا پایان سال جاری حداقل 4 محصول آن به بازار عرضه شود.

به گفته او تعدادی از این محصولات برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود و در بخشی نیز کشور با کمبود روبرو است.

طبسی با اشاره به هدف‌گذاری شرکت داروسازی ثامن درخصوص صادرات قطره‌های چشمی اظهار کرد: علاوه‌بر تأمین نیازهای کشور، نگاه اصلی شرکت ثامن از تولید این محصولات، صادرات و استفاده از ظرفیت‌های شریک خارجی شرکت است که برای تحقق آن در وهله نخست باید مجوزهای لازم را کسب کنیم.

تولید حدود ۷۵ نوع محصول در شرکت ثامن
مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تولید حدود ۷۵ نوع محصول در این شرکت گفت: بخشی از این محصولات مربوط به حوزه داروهای بیماران خاص همچون بیماران دیالیزی است و حتی برخی از محصولات به صورت انحصاری توسط ثامن تولید می‌شود. این شرکت همچنین حدود ۳۵ درصد نیاز سرم کل کشور را تأمین می‌کند.

او با اشاره به حمایت داروسازی ثامن از پنج شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید دارو خاطرنشان کرد: این شرکت تلاش کرده در مسیر رفع نیازهای دارویی بیماران جامعه، از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در چارچوب فعالیت پردیس سلامت ثامن با همکاری پارک علم و فناوری خراسان بهره ببرد.

گفتنی است، شرکت داروسازی ثامن در راستای پیشبرد رسالت اجتماعی آستان قدس رضوی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌های نوآورانه و پذیرش سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که با رویکرد عدم تصدی‌گری در تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و نیز توسعه محصولات و سرمایه‌گذاری صورت گرفته، نسبت به تأسیس شرکت «نیکی سام فارما» در حوزه تولید قطره‌های چشمی با مشارکت شرکتی آلمانی اقدام کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی