پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در دهمین نشست تخصصی کنگره جهان حضرت رضا (ع) مطرح شد:
۱۴۰۳-۰۲-۲۵

عدالت حاکم بر جهان امروز، از نوع عدالت غربی است

دهمین نشست تخصصی کنگره جهان حضرت رضا (ع) با موضوع « بن مایه ها و نظریه های عدالت مبتنی بر تعالیم رضوی» 25 اردیبهشت در حاشیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) به ریاست حجت الاسلام دکتر رستمی در تالار شیخ  طوسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، دکتر اولگ پاخوموف؛ استاد دانشگاه توهوگو ژاپن، در این نشست با موضوع«عصبیه در چرخه عدالت، مبانی سیاسی- روانی اپراتوری جهانی»  به ارائه مقاله پرداخت و با بیان اینکه موضوع صحبت من عصبیه است به معنای انسجام اجتماعی  است که من آن را از دل سیره اجتماعی استخراج کرده ام گفت: جدال بین نیروهای درونی و بیرونی وجود انسان همواره وجود دارد و چنانچه این کشش ها حل نشود عدالتی برقرار نمی شود.
استاد دانشگاه توهوگو ژاپن ادامه داد: در دیدگاه رضوی برقراری تعادل بین نیروهای درونی و بیرونی بسیار مهم تلقی شده و اگر این توازن برقرار نشود کشمش های درونی و بیرونی کنترل نخواهد شد.
این متفکر روسی با بیان اینکه عدالت از اعتقادات  شیعیان است گفت: این اصل از اصول اساسی اعتقادی شیعیان است و جایگاهی در کنار امامت در اندیشه شیعی دارد.
 

در سیره رضوی و نبوی عدالت در کنار توحید مطرح شده است
دکتر سیف الدین کارا، استاد دانشگاه ادیان و تاریخ دانشگاه گرونینگن هلند در موضوع«عدالت و بی عدالتی در سنت شیعه امامیه با تاکید بر اندیشه رضوی»، سخنرانی کرد.
وی با بیان اینکه در سیره رضوی و نبوی عدالت در کنار توحید مطرح شده است گفت: طرح توحید در کنار عدالت، نشان از اهمیت این اصل در اندیشه اسلامی است.
استاد دانشگاه ادیان و تاریخ دانشگاه گرونینگن هلند با بیان اینکه در تفکر اسلامی در برابر دیدگاه غربی است افزود: عدالت دارای دو لایه درونی و بیرونی است ولی غرب هم چنان در لایه بیرونی مانده و افکار غربی و مدرنیته در باب عدالت هم چنان بر جهان سیطره دارد.
دکتر سیف الدین کارا اظهار داشت: در دیدگاه قرآن و اسلام، ریشه ظلم و بی عدالتی به خود انسان باز می گردد و راه بهبود عدالت پیشرفت درخودآگاهیست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی