پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۷

معرفی رمان نوجوان «من و آقای همسایه» در حرم مطهر رضوی/ توصیه‌های مهم نویسنده حوزه کودک و نوجوان به نوجوانان

همزمان با ایام مبارک دهه کرامت رضوی، نشست معرفی کتاب رمان نوجوان «من و آقای همسایه» اثری از انتشارات به‌نشر در رواق کتاب حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان‌نیوز، این نشست ادبی، امروز میزبان حضور علیرضا متولی مولف اثر و جمعی از دانش آموزان مقطع متوسطه دبیرستان توحید بود. 
در این نشست ادبی نیز سید علیرضا مهرداد نویسنده و منتقد ادبی نیز حضور داشت و در باب اهمیت کتابخوانی برای نسل  نوجوان و جوان گفت: کتاب یک زبان رسانا است. برای ارتباط برقرار کردن نویسنده با مخاطب وسیله و زبان مشترک لازم است و اگر زبان خوبی انتخاب شود قطعا این ارتباط شکل می‌گیرد. کتاب کلمه حق است که در قرآن ظهور کرده است و هر چیزی که مکتوب شود از بین نمی‌رود و سال‌های طولانی ماندگار است.
مهرداد افزود: سفارش تالیف و چاپ برای مخاطب نوجوان و جوان با مفاهیم زندگی، فرمایشات امام معصوم(ع) و خانواده رضوی یکی از ماموریت‌هایی که انتشارات به‌نشر برای خود مشخص کرده است، در راستای همین امرکتاب‌هایی به صورت رمان و داستان از زندگی ائمه معصومین(ع) نوشته شده که کتاب «من و آقای همسایه» در زمره این کتاب‌هاست. 
علیرضا متولی نویسنده کتاب خطاب به نوجوانان حاضر در این نشست گفت: دوره نوجوانی بهترین دوران زندگی است. اجازه ندهید سلیقه شما را دیگران بسازند. سلیقه خود را از لابه لای کتاب‌ها، معاشرت با آدم‌های خوب بسازید. بیشتر مشکلات جوانان حاکی از سلیقه‌هایی است که دیگران  برای آن‌ها ساخته‌اند. از فضای مجازی، کتاب‌های نامناسب، رفیق بد و... می‌توان به عنوان خاستگاه‌های این مشکلات نام برد. 
وی ادامه داد: سعی کنید همواره بهترین تصمیمات را در زندگی خود اتخاذ کنید. نگذارید دیگران برای شما تصمیم بگیرند. براساس نظرات روانشناسان هر کسی مسئول انتخاب‌های خودش است و این مهم است که ما تصمیم بگیریم چطور زندگی کنیم. ما با خواندن کتاب‌های داستان و قصه می‌توانیم از تجربیات زندگی دیگران بهره ببریم بدین گونه که در مواجهه با مشکلات و وقایع گوناگون با شخصیت‌های داستانی همراه شده و با او در تجربه‌های زندگی شریک می شویم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی