پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۷

توجه به تمامی نیازهای زوجین نابارور در بیمارستان رضوی، از مشاوره رایگان تا درمان‌های تخصصی

سرپرستار بخش درمان ناباروی(IVF) بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: در مرکز تخصصی جدید درمان ناباروری این بیمارستان که به زودی افتتاح می‌شود، تمامی نیازهای زوجین نابارور؛ از ارائه مشاوره رایگان نازایی تا درمان‌های تخصصی مورد توجه قرار گرفته است. 

سمیرا نخ‌فروش با اشاره به این‌که حدود 18 سال سابقه خدمت در بیمارستان رضوی و 10 سال سابقه فعالیت در بخش درمان ناباروری آن را دارد، در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: مسائل اجتماعی همچون ازدواج در سنین بالا و استرس‌های امروزی موجب شده است تا میزان ناباروری در تمامی جوامع نه تنها ایران افزایش یابد و از همین رو با افزایش بیماران در حوزه درمان ناباروری روبه‌رو هستیم. 

او ادامه داد: از طرف دیگر، با توجه به این‌که در کشور تمامی سیاست‌های نظام به دلیل نرخ پایین رشد جمعیت در مسیر افزایش فرزندآوری قرار دارد، راه‌اندازی مراکز تخصصی درمان ناباروری جدید اهمیت و ضرورت خاصی دارد.

نخ‌فروش گفت: با افتتاح بزرگترین مرکز تخصصی درمان ناباروری شرق کشور در بیمارستان رضوی به همت آستان قدس رضوی و تلاش‌ها و پیگیری‌های دکتر محسن محور مدیرعامل این بیمارستان، بی‌شک می‌توان پاسخ‌گوی تمامی مراجعان حوزه درمان ناباروری بیمارستان به بهترین شکل ممکن بود.

او افزود: البته در بخش درمان ناباروری فعلی در ساختمان اصلی بیمارستان نیز ارائه خدمات در این حوزه انجام می‌شد، اما به دلیل محدودیت‌های فضا و امکانات و افزایش روزافزون مراجعان، گاهی با مشکلاتی مواجه بودیم.
 

دسترسی به تمامی خدمات 
در ادامه سرپرستار بخش درمان ناباروی بیمارستان رضوی تصریح کرد: بیماران حوزه درمان ناباروری با مسائل خاصی از نظر روحی، روانی و مالی درگیر هستند، از این رو آن‌ها تمایل دارند خدمات مورد نیاز خود را از مرکزی دریافت کنند که تمامی امکانات و تجهیزات پزشکی و کادر درمان متخصص در رشته‌های مختلف را داشته باشد. 

وی گفت: از آنجایی‌که این مرکز درمان ناباروری در یک بیمارستان فوق تخصصی مجهز به اورژانس، آزمایشگاه، سونوگرافی و داروخانه شبانه‌روزی و... قرار دارد، می‌تواند تمام نیازهای مراجعان را پوشش دهد. 

نخ‌فروش بیان کرد: البته این مرکز درمان ناباروری بزرگ و مجهز که در فضایی خارج از ساختمان اصلی بیمارستان بنیان نهاده شده، دارای تمامی امکانات اختصاصی همچون اتاق عمل، آزمایشگاه و داروخانه است و بیمار به صفر تا صد خدمات مورد نیاز خود در یک محل و به صورت متمرکز دسترسی دارد. 

او با اشاره به اهمیت زمان تزریق و میزان داروهای تزریقی درمان ناباروری در روند درمان بیماران افزود: در این مرکز تخصصی بیمارستان رضوی، تزریقات داروهای درمان ناباروری توسط پرستاران اختصاصی انجام می‌شود و بیماران نیازی به مراجعه به سایر بخش‌های بیمارستان یا مراکز درمانی دیگر ندارند. 
 

ارتقای خدمات آموزشی 
نخ‌فروش همچنین در خصوص سایر خدمات مرتبط با حوزه درمان ناباروی بیمارستان رضوی گفت: کلینیک مشاوره رایگان نازایی بیمارستان در روزهای فرد به مراجعان خدمات‌رسانی می‌کند و اطلاعات مورد نیاز در این حوزه را به صورت حضوری و غیرحضوری(تلفنی) در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. 

او با اشاره به فعالیت مددکار اجتماعی در بیمارستان رضوی افزود: کلینیک درمان ناباروری بیمارستان با حضور پزشکان متخصص همه روزه بجز روزهای تعطیل در دو شیفت صبح و بعدازظهر به مراجعان ارائه خدمت می‌کند.

سرپرستار بخش درمان ناباروی بیمارستان رضوی ادامه داد: این بیمارستان علاوه‌بر ارائه بروشورهای آموزشی (پمفلت) به زبان‌های مختلف و فیلم‌های آموزشی، اطلاعات ارزشمندی را در حوزه درمان ناباروری از طریق وب‌سایت بیمارستان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. 

او تصریح کرد: در مرکز جدید درمان ناباروری بیمارستان، نه تنها تمامی این خدمات مشاوره‌ای و آموزشی ارائه خواهد شد بلکه سطح کمی و کیفی آن‌ها با توجه به ظرفیت‌های جدید ارتقا می‌یابد.
 

جذب نیروهای باتجربه
در ادامه نخ‌فروش گفت: بیشتر نیروهای حوزه پرستاری بخش درمان ناباروری از فارغ‌التحصیلان رشته مامایی هستند که در کنار برخورداری از انگیزه بالای خدمت، تجربه کار در این بخش را دارند و دوره‌های آموزشی تخصصی مرتبط با آن را گذرانده‌اند.

او خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه فضای فعالیت و ظرفیت پذیرش بیمارستان در حوزه درمان ناباروری در این مرکز جدید، علاوه‌بر ارتقای تجهیزات و امکانات، شاهد افزایش کادر درمان و جذب نیروهای جدید از جمله پزشکان متخصص با فلوشیپ‌های ناباروری و ماماهای باتجربه نیز خواهیم بود.

خاطرنشان می‎‌شود در راستای حمایت از اجرای سیاست‌های فرزندآوری، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» همزمان با ایام دهه کرامت و روز ملی جمعیت در بیمارستان رضوی مشهد افتتاح خواهد شد. این مرکز با زیربنای ۲۹۰۰ مترمربع، دارای بخش‌های مختلفی اعم از اتاق پزشکان، اتاق‌های عمل، جنین‌شناسی، داروخانه، آزمایشگاه تخصصی و... است و به بیماران و خانواده های نابارور داخلی و خارجی خدمات‌رسانی خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی