یکی از بهترین شیوههای نیازسنجی در جهت ارتقای خدمات، ارتباط بیواسطه با مردم و آگاهی از دیدگاه و نظرات آنها در خصوص اقدامات و فعالیتهای جاری و برنامههای آینده است که میتواند برای مدیران و تصمیمگیران هر مجموعهای راهنمایی مفید باشد.
انجام بیش از 80 طرح افکارسنجی به صورت سالانه با هدف ارتقاء کیفی خدمات
به گزارش آستان نیوز، آستان قدس رضوی به عنوان نهادی خدمتگزار به زائران و مجاوران، همواره در مسیر بهبود عملکرد و ارتقای خدمات این آستان نورانی گام برداشته است.
گردآوری، ثبت و تحلیل و سنجش نظرات و دیدگاههای مردمی ابزار و شیوههای مورد نیاز خود را میطلبد و ضرورت دارد تا مجموعهای متشکل از متخصصان امر در این خصوص اقدام نمایند.
واحد افکارسنجی با توان۳۰۰ خادمیار سالانه حدود 80 الی 100 طرح نظرسنجی و افکارسنجی را در سطح حرم، استانی و کشوری بصورت حضوری، تلفنی، اینترنتی و پیامکی انجام میدهد.
گردآوری آرای عمومی به مناسبت دهه کرامت آغاز شده است که شامل عناوینی مانند شهر کرامت، میزان رضایت زائران از فضا آرایی حرم مطهر در دهه کرامت، نظر زائران در خصوص کیفیت مراسم جشنهای امام رضاییها، بررسی دیدگاه کارکنان در رابطه با برنامههای آستان قدس رضوی در دهه کرامت، بررسی میزان اطلاع زائران از سلسله برنامههای دهه کرامت و دیگر موضوعات میشود.
واحد افکارسنجی با پژوهشگران به نام و اساتید و هیئت علمی دانشگاهها همکاری میکند و علاوه بر تحلیل پرسشنامهها به شناسایی نیاز زائرین، کارمندان و مجاوران حرم مطهر نیز میپردازند.