پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استاد دانشگاه توهوگو ژاپن در گفت وگو با آستان‌نیوز؛ 
۱۴۰۳-۰۲-۲۷

وحدت و انسجام اسلامی زمینه ساز عدالت در جهان/ قدرت دینی امکان توسعه عدالت را فراهم می‌کند

استاد دانشگاه توهوگو ژاپن معتقد است که وحدت و انسجام اسلامی مقدمه ای برای تحقق عدالت در جهان است.

  اولگ پاخاموف در حاشیه برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در گفت و گو با خبرنگار آستان‌نیوز، در این باره گفت: انسجام اسلامی قدرت می‌آورد و قدرت دینی امکان توسعه عدالت را فراهم می‌کند، بنابراین مسلمانان باید بیشتر از هرچیزی روی وحدت اتفاق نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم بین منطق و عدالت اتحاد ایجاد کنیم، پیام‌های اسلام جهانی می شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه عدالت چون با منطق مطابقت دارد، با اقبال همه افراد و ادیان مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: اندیشمندان اسلامی با ترویج تعالیم اسلامی باید به گسترش مطالبه و در نهایت تحقق عدالت بپردازند و در برابر تحریف مفهوم عدالت از سوی غرب ایستادگی کنند.

اولگ پاخاموف با اشاره به بی عدالتی‌هایی که در جهان در حال وقوع است مانند غزه و ظلم به فلسطینی ها، بر اهمیت انسجام اسلامی تاکید کرد و گفت: انسجام اسلامی میان کشورها و اندیشمندان مسلمان، باعث شکل گیری قدرت دینی می شود و این قدرت امکان توسعه عدالت را فراهم می‌کند.

استاد دانشگاه یوکوهامای ژاپن در ادامه با اشاره به اهمیت بروزرسانی مفاهیم دینی  عنوان کرد: باید دیدگاه‌های سنتی اسلام را توسط استادان مسلمان به حقیقت عدالت از طریق دانش روز پیوند بزنیم و برای تحقق عدالت در جهان از تمام عرصه های تکنولوژی استفاده کنیم. صرف گفتن و اشاره کردن به سیره رضوی بدون کاربردی کردن آنان در زندگی امروز بشر کاری از پیش نخواهد رفت.

اولگ پاخاموف روسی در پایان صحبت هایش کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در مشهد را تجربه بسیار ارزشمندی برای خود بیان کرد که در کنار اندیشمندان اسلامی با موضوعات مختلفی ازاندیشه و تعالیم رضوی آشنا شده است. 
وی مشهد را به واسطه حرم امام رضا(ع) شهری معنوی و پر از جذابیت های عاطفی توصیف کرد که حس خوب معنوی آن را درک کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی