پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دکتر زینب یاسین استاد دانشگاه المعارف لبنان تاکید کرد:
۱۴۰۳-۰۲-۲۷

«عدالت» بخش اصلی سیره همه حضرات معصومین(ع) است

دکتر زینب یاسین استاد دانشگاه المعارف لبنان بر ضرورت شناخت سیره ائمه اطهار (ع) در جهان تاکید کرد.

 به گزارش آستان نیوز، دکتر زینب یاسین در حاشیه پنجمین کنگره جهانی امام رضا(ع) در گفت و با خبرنگار ما گفت: شناخت دنیا نسبت به اهل بیت(ع) به خصوص امام رضا(ع) زیاد نیست، برگزاری نشست‌های اسلام‌شناسی در این زمینه به شناخت آنان کمک زیادی می‌کند. 
این استاد رشته زبان و ترجمه از لبنان در ادامه اظهار کرد: پذیرفتن شهادت توسط امام رضا(ع)، مقاومت ایشان برای استقرار عدالت در جامعه بود، امام به خودکامگی مامون هرگز تن ندادند و تلاش شان همیشه برای احقاق حقوق مردم بود.

دکتر زینب یاسین با بیان اینکه عدالت بخش اصلی سیره همه امامان است، خاطرنشان کرد: همه امامان در دوران خود برای احیای عدالت تلاش می کردند و همواره در این خصوص با خلفای وقت در اختلاف بوده‌اند و با سیاست‌های غلط آنها  مبارزه و ایستادگی می‌کردند.

وی تاکید کرد: اگر عدالت الهی حاکم نباشد، ظلم دنیا را فرا می‌گیرد، امام رضا(ع) و خاندان ایشان به این مهم واقف بودند و برای گسترش عدل اقدامات فراوانی داشتند. 

دکتر زینب یاسین یاد آورشد: باید قبول کنیم حضور دیدگاه های اسلامی، به خصوص نظر بزرگان شیعی در دنیا کم مطرح شده است و لابلای اندیشه های غربی گم شده است، این مشکل را اندیشمندان اسلامی باید با حضور فعالانه خود در عرصه‌های اجتماعی جبران کنند.
این استاد دانشگاه با اشاره به ظرفیت های جهان اسلام اظهار امیدواری کرد؛ دنیا با مجاهدت مسلمانان لذت معنوی معارف اسلامی را تجربه کنند.
ین حبر حاکی است، پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی طی روزهای 24 و 25 اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی