پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

امام جمعه مشهد مطرح کرد:
۱۴۰۳-۰۲-۲۸

اقدامات قابل توجه آستان قدس رضوی برای سیل‌زدگان / آگاه‌سازی مردم از تلاش‌های بی‌وقفه خادمان رضوی

امام جمعه مشهد بر ضرورت تبیین دامنه خدمات گسترده و فعالیت‌های مخلصانه آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سیداحمد علم الهدی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک کرامت و سالروز ولادت بابرکت امام هشتم (ع) افزود: نباید از موضوعات دلگرم‌کننده در بحران اخیر غافل شد.
الحمدلله در این جریانی که پیش آمد، مردم و مسئولان به امداد ملت خیرخواه و غیور منطقه سیدی آمدند که باید قابل‌توجه و هدف تکریم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: هلال احمر، بسیج، برادران آستان‌قدس و همه دست‌اندرکاران پای کار بود که فقط یک قلم از آن، تأمین وضع تغذیه برادران و خواهران سیل‌زده به‌عنوان بخشی از اقدامات قابل‌توجه آستان قدس است که از رأفت امام هشتم (ع) نشات گرفت و همه را مشمول برکت و توجه خود قرار داد.

امام جمعه مشهد با تأکید بر ضرورت تبیین دامنه خدمات گسترده و فعالیت‌های مخلصانه آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف در این ایام پرفیض دهه کرامت، آگاه‌سازی زائران و مجاوران از تلاش‌های تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و بی‌وقفه خادمان آستان قدس رضوی است.

وی افزود: آستان قدس رضوی در حرم امام رضا (ع) به زائران میلیونی خدمات ارائه می‌کند، در مناطق محروم فعالیت‌های امدادی و خیریه انجام می‌دهد و در عرصه‌های فرهنگی نیز اقدامات کم‌نظیری انجام داده است که همه اینها به برکت وجود امام هشتم (ع) است.

امام جمعه مشهد با اشاره به حضور زائران در تمام طول سال در مشهد، گفت: میزبانی از زائران امام رضا (ع) وظیفه همه مجاوران، دستگاه‌های مسئول و به‌خصوص آستان قدس رضوی است. به برکت همین خدمات، عظمت ولایت بیشتر جلوه می‌کند و دشمنان ناامید می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی همچنین در ادامه به خدمات ارزشمند خادمان آستان قدس رضوی در حاشیه شهر و سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: همه این خدمات، از جمله امدادرسانی، محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های فرهنگی، مشمول عنایت خاص حضرت امام رضا (ع) خواهد بود.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی به برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) پرداخت و گفت: این کنگره که پس از ۳۱ سال وقفه برگزار شد، با محوریت عدالت در اندیشه تمدنی امام رضا (ع) به همت تولیت آستان قدس رضوی برپا شد.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در پایان با اشاره به جایگاه عدالت در سیره امام رضا (ع)، گفت: عدالت رضوی به معنای عدالت در سایه ولایت است.

امام جمعه مشهد افزود: درباره عدالت رضوی مجال تشریح و تبیین نیست اما در همین حد باید گفت که عدالت رضوی به‌معنای عدالت در سایه ولایت است. امام رضا(ع) در سیره خود ثابت کرد که عدالت جز در سایه ولایت قابل تحقق نیست و با قرائت حدیث سلسله‌الذهب در نیشابور تکیه فرمایشات و اعمال خود را بر این قرار دادند که امام عادل صاحب ولایت الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بدون امام عادل، عدالت در جامعه قابل‌تحقق نیست و بنابراین، ولایت مقدم بر عدالت است و عدالت تنها در صورتی محقق می‌شود که ولایت وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: این تصویر مشترک در فرمایشات امام رضا(ع) است و رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خود تأکید بر همین موضوع داشتند که عدالت در جامعه اسلامی جز با حاکمیت دینی قابل تحقق نیست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی