پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استاد دانشگاه علامه طباطبایی و پژوهشگر تاریخ تشیع:
۱۴۰۳-۰۲-۲۸

بنیاد پژوهش‌های اسلامی به عنوان یکی از ناشران آثار فاخر پژوهشی در حوزه رضوی مطرح است

استاد دانشگاه علامه طباطبایی و پژوهشگر تاریخ تشیع گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از دیرباز به عنوان یکی از ناشران آثار فاخر پژوهشی در حوزه مرتبط با پژوهش‌های امام رضا(ع) مطرح است.

دکتر سعید طاوسی مسرور در حاشیه بازدید از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه آستان قدس رضوی، در گفت وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، ابراز کرد: انتشارات وابسته به آستان قدس رضوی یکی از مجموعه‌ انتشاراتی مهم کشور است که در  هر دوره از نمایشگاه کتاب تهران حضور فعالی داشته و به صورت متمرکز در یک غرفه منسجم شرکت می‌کند.
وی با اشاره به مجموعه انتشاراتی به نشر و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: هر دو ناشر جزو بهترین ناشران به شمار می‌روند. به نشر در حوزه ادبیات داستانی، رمان‌های مرتبط با معصومین(ع) و رمان‌های تاریخی در سال های اخیر موفق عمل کرده و در عرصه کتاب کودک و نوجوان نیز آثار شاخصی دارد که خوشبختانه مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص داده است.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی و پژوهشگر تاریخ تشیع خاطر نشان کرد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز علاوه بر پرداختن به پژوهش‌های رضوی، سیره زندگی سایر معصومین(ع) را مورد توجه قرار داده و در عرصه‌های مطالعات اسلامی، تاریخ تمدن مطالعات ادیان و... نیز موفق عمل کرده است.
وی خاطر نشان کرد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی از دیگر عرصه‌هایی که ورورد جدی‌تری داشته مطالعات زیارت است که در سال های اخیر آثاری را در این زمینه عرضه کرده و توقع می‌رود این مسیر را با جدیت بیشتری ادامه دهد زیرا حرم مطهر رضوی به عنوان مهم‌ترین زیارتگاه شرق اسلامی در طول تاریخ مطرح بوده و خوب است آستان قدس رضوی متولی این پژوهش‌ها باشد.
دکتر طاوسی مسرور تصریح کرد: ما شیعیان بیشترین تعداد زائران ولی کمترین مطالعات زیارت را داریم و در برخی از عرصه‌ها همچون حوزه تاریخ اجتماعی زیارت نیاز جدی‌تری است.
وی ادامه داد: آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی و به نشر از جمله آثاری هستند که با افتخار مطالعه آنها را به شاگردان، دانشجویان، طلاب و حتی عموم مخاطبان توصیه می‌کنم و امیدواریم این مسیر با قوت بیشتر ادامه یابد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی