پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۸

دلنوشته ای از خادمان کاروان زیرسایه خورشید در کرمانشاه

سزد که بر سر خورشید سایه اندازیم/ کنون که سایه شمس‌الشموس بر سر ماست 

اینجا غرب ایران و سرزمین شهداست، کرمانشاه همان جایی است که هنوز بوی شهیدان را می‌دهد و این خطه شهید پرور چند روزی است که میزبان کاروان زیر سایه خورشید است. کاروان خدام بارگاه ملک پاسبان حضرت ثامن الحجج(ع) امسال نیز در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید به همراه پرچم متبرک امام رضا(ع) به این استان سفر کرده و سراسر این استان را معطر به عطر رضوی کردند.
با علیرضا مهرجردی مسئول کاروان زیر سایه خورشید در کرمانشاه که همراه این کاروان است هم کلام می‌شویم تا روایت هایی از ارادت این مردم را برایمان بازگو کند. او سخن خود را با این شعر آغاز می‌کند...

سزد که بر سر خورشید سایه اندازیم
کنون که سایه‌ شمس‌الشموس بر سر ماست
هماره این در رحمت به روی مردم باز
که حج مردم ایران و کعبه‌ی فقراست

اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید یکی از اتفاقات بسیار خوبی است که در ایام ولادت با سعادت حضرت رضا(ع) رقم می خورد و جمع امام رضایی‌ها به پهنه ایران بزرگ متشکل از خدام بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) و مردم، جای جای ایران را امام رضایی کرده و معطر به عطر ناب رضوی می‌کنند.
مردم وقتی نماد و پرچم متبرک حضرت را مشاهده می‌کنند، گویی که در بارگاه منور رضوی حضور یافته و روبروی گنبد ایستاده و با امام خود راز و نیاز می‌کنند و از پرچم و نماد حضرت تبرک می‌جویند. یکی با چشمانی گریان آرزوی شفای بیمارش را دارد، دیگری آزادی زندانی‌اش، آن دیگری عاقبت‌بخیری فرزندانش و یکی نیز ظهور امام عصر(عج) را از امام خود خواستار است، گویی حال و هوای زیارت از نزدیک را حس می‌کنند و حال آنان غیر قابل وصف است.
وقتی که به جای جای این استان سفر می‌کنیم، مردم از روستاهای دور افتاده گرفته تا کپرها و سیاه چادرها و... استقبال بی نظیری از کاروان دارند و از ساعتها قبل مطلع شده و آماده میزبانی از ما هستند.
 

آزادی زندانیان به برکت حضرت رضا(ع)
ما در این دیدارها و بازدیدها شاهد معجزات بسیاری هستیم که به برکت و عنایات حضرت(ع) شامل حال مردم می‌شود. یکی از این معجزات روز گذشته در یکی از زندان‌ها رخ داد که به برکت پرچم متبرک حضرت رضا(ع) تعداد 200 زندانی که سه ماه از مدت حبس آنان باقی مانده بود، عفو خوردند و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند. 
امروز نیز در زندان شهرستان اسلام آباد غرب حضور یافتیم و از همان ابتدا تمامی زندانیان به احترام امام رضا(ع) ایستادند و عرض ادب کردند، همچنین طی مذاکراتی که با دادستان این شهرستان انجام شد، مقرر شد تمام زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شوند.
یکی از اتفاقات خوبی که در این کاروان شاهد آن هستیم، عرض ارادت اهل سنت اعم از کرد و لر و... بویژه مردم سیستان و بلوچستان به حضرت رضا(ع) است که از نزدیک شاهد بودیم دلهای همه آنان برای حضرت می‌تپد و ارادت خاصی به این امام همام دارند.مردم به محض دریافت هدایای متبرک آن را می‌بوسند و معتقد هستند این تبرکات زندگی آنان را متحول می‌کند. در حقیقت آنان زیر سایه خورشید را حس  می‌کنند.
طبق گزارشاتی که از سایر همکاران ما می‌رسد مردم از ساعت‌ها قبل منتظر و مشتاق دیدار کاروان خدام هستند و کیلومترها راه را با پای پیاده طی می کنند تا از نزدیک شاهد این حس و حال باشند.
در یکی از این دیدارها شاهد یک اتفاق خوبی بودیم که بیماری که قطع نخاع بود و هیچ حرکتی و واکنشی نداشت با دیدن پرچم حضرت شروع به گریه کرد و این موضوع برای خانواده‌اش بسیار خوشحال کننده بود و آن را معجزه‌ای از سوی حضرت ذکر کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی