پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در آستانه میلاد امام هشتم(ع)؛ 
۱۴۰۳-۰۲-۲۸

نمایشگاه خوشنویسی «مدار نور» در نگارخانه رضوان مشهد افتتاح شد

در آستانه میلاد باسعادت امام هشتم(ع)، نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی هشت نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان با عنوان «مدار نور» در نگارخانه رضوان مشهد افتتاح شد.

به گزارش آستان نیوز، آیین گشایش نمایشگاه مدار نور با حضور امیرمهدی حکیمی مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌ها‌ی هنری آستان قدس رضوی، مسعود معینی‌پور معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، روح‌الله رفیعی رئیس مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، محمدجواد استادی رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و جمعی از طلاب و هنرمندان مشهدی بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نگارخانه رضوان برگزار شد. 
به همت انجمن هنرهای تجسمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، آثاری از سیدمحمدرضا حسنی، سیدکمال حسینی، محمد علی‌آبادی، حسین احمدی، عبدالزهرا میرزایی‌نیا، مجید دستانی، محمد حسن سالم و استاد محمدرضا شوقیان در این نگارخانه به نمایش درآمده است. 
 

نمایش بیش از 50 اثر
در این مراسم، شیخ محمد علی‌آبادی دبیر هماهنگی و اجرایی برگزاری نمایشگاه مدار نور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بیش از ۵۰ تابلوی خوشنویسی در ابعاد مختلف که با خط‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ عربی و کوفی بنایی کتابت شده، در این نمایشگاه در معرض دید اهل هنر و معرفت گذاشته شده است. 
وی با اشاره به این‌که بیشتر این آثار در شش ماهه اخیر و با هدف برپایی نمایشگاه مدار نور خلق شده است، گفت: از آیات، روایات، ادعیه و همچنین شعرهایی با مضامین اخلاقی و عرفانی در خلق آثار نمایشگاه استفاده شده است تا رسالت حوزه علمیه در متن آثار حفظ شود.
این هنرمند خوشنویس با تأکید بر این‌که آثار نمایشگاه حاضر با نظارت و اشراف حجت‌الاسلام محمدرضا شوقیان استاد برجسته خوشنویسی گردآوری و انتخاب شده است، ادامه داد: همزمانی برگزاری نمایشگاه با ایام ولادت حضرت رضا(ع) برکتی بود که حضرت شامل حال ما کردند و مایه مباهات است. 
 

هنر؛ ابزاری اثرگذار برای نشر معارف الهی
وی تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف نمایش عمومی آثار طلاب هنرمند حوزه دایر شد تا از یک سو نشان دهیم که می‌توان از ابزار هنر برای نشر معارف استفاده کرد و از سویی دیگر، هنردوستان؛ چه طلاب و چه سایر اقشار مردم نیز با این فضا و ظرفیت‌های آن آشنا شوند.
علی‌آبادی گفت: اگر با رسالتی که حوزه علمیه دارد، هنر نیز همراه شود می‌توان بهتر با مردم جامعه ارتباط برقرار کرد. همچنین وقتی مفاهیم دینی ائمه اطهار(ع) و بزرگان در قالبی زیبا به مخاطب ارائه شود، تأثیرپذیری آن دوچندان شده و مورد استقبال بیشتر مردم قرار می‌گیرد. 
وی افزود: در واقع، رسالت برپایی این نمایشگاه، بیان معارف الهی و کلمات پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در قالبی بود که مخاطبان از آن لذت برده و با آن ارتباط بگیرند. بی‌شک رسالت حوزه علمیه نیز نشر همین معارف است که ما سعی کردیم با برگزاری نمایشگاه خوشنویسی امکان استفاده از این ظرفیت موجود در طلاب را نشان دهیم. امیدوارم در آینده بیشتر شاهد برگزاری چنین رویدادهای هنری توسط طلاب باشیم.
همچنین این طلبه، ضمن تقدیر از همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در برگزاری نمایشگاه مدار نور در نگارخانه رضوان گفت: این نمایشگاه تا سالروز میلاد حضرت رضا(ع) میزبان علاقه‌مندان است. البته امیدواریم تا پایان هفته آینده نیز برپایی آن تمدید شود. 
شایان ذکر است، در حال حاضر نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی طلاب حوزه علمیه خراسان تا دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 در نگارخانه رضوان واقع در مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، پذیرای هنردوستان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی