پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۹

زائران آذری زبان دهه کرامت را جشن گرفتند 

جشن دهه کرامت و ایام میلاد حضرت مصومه(س) و امام رضا(ع) ویژه آذری‌ زبان‌ها در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، همزمان با ایام دهه پرفیض کرامت جمعی از زائران آذری زبان از کشورهای قزاقستان و آذربایجان با حضور در رواق مبارکه دارالمرحمه حرم مطهر رضوی در جشنی که از سوی مدیریت زائرین غیر ایرانی حرم مطهر رضوی برگزار شد، حضور یافتند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عارف حَمداللهی کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: زیارت امام رضا(ع) فضیلت بسیاری دارد و احادیثی از ائمه اطهار(ع) در باب فضیلت زیارت و جایگاه زائران این امام رئوف نقل شده است. 

وی تصریح کرد: در حدیثی نورانی از حضرت موسی بن جعفر(ع) با این مضمون نقل شده که ایشان فرموده‌اند، زائران ائمه معصومین(ع) همه مقرب هستند و در آخرت نزد ما خواهند بود ولی زائران فرزندم رضا(ع) به عرش الهی نزدیک‌تر هستند. 
سخنران حرم مطهر رضوی همچنین به روایتی دیگر از امام کاظم(ع) در خصوص زیارت امام رضا(ع) اشاره و بیان کرد: ایشان فرموده‌اند: هر کس فرزند من را زیارت کند مانند این است که خدا را در عرش زیارت کرده باشد. 
وی اظهار کرد: امام رضا(ع) جایگاه بسیار بلندی نزد خدا دارند و ما از شناخت جایگاه ایشان عاجز هستیم ولی با این وجود باید سعی کنیم که معرفت و شناخت خود را نسبت به این امام بزرگوار بالا ببریم. 
حجت‌الاسلام حمداللهی «سراج منیر» و «شمس الشموس» را از جمله صفات حضرت رضا(ع) معرفی کرد و گفت: سراج به معنای چراغ و شمس به معنای خورشید است به دین معناست که امام رضا(ع) چراغی نورانی برای هدایت و وجودی سرشار از محبت و مهربانی است. 
گفتنی است؛ قرائت زیارت امام رضا(ع) و مدیحه سرایی با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، احد سبزی، اهدای کتاب و محصولات فرهنگی به زبان آذری و اهدای هدایای متبرک رضوی از دیگر برنامه‌های جشن آذری زبان‌ها به مناسبت ایام دهه کرامت در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی