پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۹

تشریح جزئیات فنی پروژه مرکز ناباروری بشری / افتخاری دیگر برای شرکت مسکن و عمران قدس رضوی

بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور به همت آستان قدس رضوی به زودی افتتاح می‌شود، مرکزی مجهز که با مساعدت، همدلی و هم‌افزایی سه مجموعه بیمارستان فوق تخصصی رضوی و شرکت‌های مهندسان مشاور معماری و شهرسازی آستان قدس رضوی و نیز مسکن و عمران قدس رضوی اجرا شده است تا روزنه امیدی باشد برای زوج‌هایی که سال‌ها چشم انتظار تولد فرزندی هستند.

به گزارش آستان نیوز، پروژه ساخت بزرگترین مرکز درمان ناباروری در بیمارستان رضوی که حاصل فعالیت یکپارچه این بیمارستان و شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی است، نمونه عینی از همدلی برای بهره‌وری از موقوفات حضرت رضا(ع) در راستای تاکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر بهره‌برداری شایسته از موقوفات به منظور ارتقا اعتماد عمومی و توسعه فرهنگ وقف و نذر در جامعه به شمار می‌رود.
 

همدلی و هم‌افزایی بین بخش‌های‌ خدمت‌رسان
مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی درباره نقش این مجموعه در پروژه مذکور گفت: در ساخت بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور، مهندسان مشاور قدس رضوی مسئولیت نظارت بر طرح، ساخت و اجرا را به عهده داشته و شرکت مسکن و عمران قدس رضوی، مجری و پیمانکار آن بوده است. در واقع مراحل طراحی، ساخت و اجرای این مجموعه بزرگ و بی‌نظیر همزمان توسط این دو شرکت انجام شده است.
سعید عبدی ادامه داد: بدین ترتیب در بازه زمانی مشخصی که برای تکمیل پروژه لحاظ شده بود، همزمان با ابلاغ نقشه‌ها روند ساخت انجام و چنانچه مغایرت یا ابهاماتی در نقشه‌ها مشاهده می‌شد، با همکاری مهندسان مشاور قدس رضوی در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم برای رفع موانع، مشکلات و ابهامات صورت می‌گرفت. علاوه‌براین، طی جلسات هفتگی که با حضور ارکان اصلی پروژه برگزار می‌شد، وضعیت پیشرفت فیزیکی، راندمان کاری نیروها، موانع و مشکلات پروژه و... بررسی می‌شد.
او درباره کیفیت اجرای پروژه ساخت بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور اظهار کرد: دغدغه تمام ارکان پروژه این بود که در عین حفظ کیفیت مطلوب کار و رعایت استانداردها، الزامات و دستورالعمل‌ها، سرعت اجرای پروژه نیز مدنظر قرار گیرد. 
مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی ادامه داد: در روند اجرای پروژه همچنین شاهد مشارکت حداکثری و همدلی نیروهای فنی و مهندسی و نیز نیروهای کارگری، پیمانکاری، خدماتی و پشتیبانی در راستای اهداف آستان قدس رضوی بودیم. درواقع به واسطه این همکاری‌ها بود که توانستیم پروژه را به بهترین شکل ممکن و با بهره‌گیری از استانداردهای نوین و تکنولوژی‌ روز و با کیفیت عالی اجرا کنیم.
 

ساخت بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مساحت 2890 مترمربع
مدیر پروژه ساخت بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور نیز درباره جزئیات این پروژه گفت: این مجموعه با زیربنای کل 7783 مترمربع شامل 2890 مترمربع همکف، 2850 مترمربع طبقه زیرزمین(منهای یک) و 2043 مترمربع نیم طبقه منهای یک است. 
محمد شیخیان عزیزی اظهار کرد: این پروژه به صورت اسکلت بتنی به متراژ 2160 مترمربع قبلا اجرا شده بود اما به دلیل افزایش وسعت متراژی دو سازه الحاقی در ضلع شمال غربی و جنوب شرقی، مساحت 1008 مترمربع نیز به آن اضافه شد. در ادامه پس از بررسی‌های کارشناسی و تکمیل طرح برای این افزایش بنا که به صورت ترکیبی از سازه بتنی و فلزی اجرا شده بود، طبقه همکف با متراژ 2890 مترمربع در سی‌ام دی ماه 1402 تکمیل و برای استقرار تجهیزات پزشکی و سایر ملزومات مربوط به مرکز درمان ناباروری در اختیار بیمارستان رضوی قرار گرفت.
او افزود: یکی از مشکلات ما در این فضا، حضور و فعالیت تعداد بالای نیروهای پیمانکاری و کارگری و در نتیجه حجم زیاد تردد بود که با همکاری و همدلی نیروها موفق به تکمیل طبقه همکف با رعایت استانداردهای نوین فنی شدیم. طبقه منهای یک هم در زمان مقرر به بهره‌بردار تحویل داده خواهد شد.
مدیر پروژه ساخت بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور از راه‌اندازی فضای 400 مترمربعی موتورخانه برای کل مجموعه در بازه زمانی دو ماهه خبر داد و گفت: این امر در کنار راه‌اندازی چیلرها، هواسازها و سیستم روشنایی با تابلو برق‌های متعدد و بزرگ، فعال شدن اتاق‌های عمل برای جراحی و... صرفا با هم‌افزایی توان نیروها میسر شده است.
او ادامه داد: طبقه زیرزمین نیز که هم اکنون در حال اجرا است شامل کلینیک زنان به متراژ 400 مترمربع، کلینک پوست و مو به مساحت 500 مترمربع و همچنین دیالیز به مساحت 550 مترمربع است.
محمد شیخیان عزیزی خاطرنشان کرد: گفتن این موضوع شاید ساده باشد اما در بازه زمانی 5 تا 6 ماه، اسکلت سازه دو آسانسور طبقاتی در ضلع شمال شرقی، سازه اسکلت فلزی راه پله فرار در ضلع شمال غربی و یک سازه اسکلت فلزی برای آسانسور بخش دیالیز اضافه شد، یعنی همزمان با ساخت و نصب سازه‌های اسکلت و فعالیت نازک‌کاری سازه بتنی، نه تنها تأمین مصالح ساختمانی، تأسیسات برق و مکانیک، بلکه محوطه‌سازی کامل پیرامون پروژه با کف‌سازی زیبا و اجرا فضای سبز با کاشت درخت و گل و... انجام شد.
 

بهره‌گیری از مصالح و تکنولوژی‌های نوین ساخت
محمد شیخیان عزیزی با بیان این‌که در ساخت این مرکز از مصالح و تکنولوژی‌های نوین بهره گرفته شده است، اظهار کرد: استفاده از ورق‌های استیل مدولار آنتی باکتریال با رنگ کوره بدون درز با سطحی یکنواخت، نصب دستگاه‌های هواساز هایژنیک برای هریک از اتاق‌های عمل آقایان و بانوان، نصب کفپوش‌های کانداکتیو و ضد الکتریسیته در فضای اتاق‌های عمل و... از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.
او ادامه داد: علاوه‌براین می‌توان به مواردی همچون استفاده از دیوارپوش‌ از جنس تاپ‌شیت بدون درز آنتی باکتریال با تنوع رنگ‌های مختلف، ایجاد دسترسی‌های مجزا و تفکیک شده برای سهولت ورود و خروج مراجعان، استفاده از کفپوش‌های آنتی باکتریال در بخش اتاق ریکاروری، راهروهای منتهی به اتاق‌های عمل و بخش آی یو آی اشاره کرد.
محمد شیخیان عزیزی افزود: در طراحی و ساخت این مرکز علاوه‌بر ایجاد فضای بسیار زیبا و خاص آی پی دی برای پذیرش مراجعان بیماران خارجی، برای نمای پروژه از ترکیب سرامیک پرسلانی و سازه اچ پی ال، سازه کرتین وال و نیز شیشه اسکای لایت استفاده شده است.
خاطرنشان می‎شود در راستای حمایت از اجرای سیاست‌های فرزندآوری، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» همزمان با ایام دهه کرامت و روز ملی جمعیت در بیمارستان رضوی مشهد افتتاح خواهد شد. این مرکز با زیربنای ۲۹۰۰ مترمربع، دارای بخش‌های مختلفی اعم از اتاق پزشکان، اتاق‌های عمل، جنین‌شناسی، داروخانه، آزمایشگاه تخصصی و... است و به بیماران و خانواده های نابارور داخلی و خارجی خدمات‌رسانی خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی