پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۹

بازدید رایگان از کتابخانه و موزه ملی ملک در روز جهانی موزه و زادروز امام رضا(ع)

کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در دو مناسبت «روز جهانی موزه» و «زادروز خجسته امام رضا(ع)» از گردشگران و بازدیدکنندگان این موزه در تهران به رایگان میزبانی می‌کند.

به گزارش آستان نیوز، عموم دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی به ویژه تهرانگردان می‌توانند در روزهای شنبه 29 و دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و سالروز ولادت باسعادت امام رضا(ع)، از تالارهای موزه ملی ملک نخستین موزه وقفی- خصوصی کشور به رایگان دیدن کنند.
همچنین این بازدیدکنندگان امکان بهره‌مندی از برنامه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت برگزاری چهاردهمین رویداد فرهنگی هنری «ماه هشتم» ویژه دهه کرامت از جمله نمایشگاه‌های آثار کهن و معاصر تذهیب این موقوفه را دارند. 
مجموعه آثار گوناگون تاریخی و هنری از روزگاران باستان تا دوران معاصر در تالارهای موزه‌ای از جمله سکه، تمبر، خوشنویسی و نگارگری، جلد و قلمدان لاکی، هنر و زندگی، علوم در ایران اسلامی، هزارداستان، کمال‌الملک و... در این مجموعه فرهنگی در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار دارد. 
تالار حاج حسین آقا ملک بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک و تالار آثار اهدایی بانو عزتملک ملک دختر بزرگ حاج حسین آقا در این موقوفه نیز روایتگر خدمات نیک‌اندیشانه این خانواده فرهنگ‌دوست در حوزه حفظ و اشاعه فرهنگ و تاریخ کشور است.
این خبر حاکی است، مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌های متنوعی را در چارچوب چهاردهمین رویداد فرهنگی هنری ماه هشتم از 21 تا 31 اردیبهشت سال جاری در این موقوفه برگزار کرده و می‌کند.
گفتنی است، این مجموعه در حال حاضر همه روزه بجز روزهای تعطیل، از ساعت 8:30 تا 16:30 به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، خیابان یارجانی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» پذیرای اهل فرهنگ و هنر است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی