پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۹

سفر کاروان «زیر سایه خورشید» به جنوب استان فارس

کاروان «زیر سایه خورشید» ویژه دهه کرامت همچون سال‌های گذشته در روزهای نکوداشت مقام شاهچراغ وارد شهرستان‌های مهر و لامرد شد.

به گزارش آستان نیوز از فارس؛ همزمان با دهه کرامت و ایام پربرکت ولادت حضرت ثامن‌الحجج (ع)، مرکز شهرستان لامرد از چهارشنبه همزمان با روز نکوداشت مقام شاهچراغ میزبان کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خادمان بارگاه مطهر رضوی و پرچم مقدس گنبد حرم امام رضا (ع) بود.
خدام حرم رضوی و بیرق متبرک امام رضا (ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید، پس از حضور در شهرستان مهر، وارد لامرد شدند و لامردی‌ها با متبرک کردن وجودشان به این پرچم، عشق و ارادت خود را به آفتاب هشتم و ولی نعمت خود حضرت شمس الشموس ابراز کردند.
گویی این پرچم حکم پیراهن یوسف را برای گمشدگان راه حق و حقیقت داشت و از همین روی در مکان‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی روحیه‌بخش بسیاری از مشتاقان زیارت حرم حضرت بودند.
نمک، نبات و پارچه متبرک شده به ضریح حضرت ثامن‌الحجج سوغات خادمان رضوی برای دلدادگان به امام هشتم (ع) بود تا علاوه بر زیارت این کاروان و استشمام عطر هشتمین خورشید ولایت، یادگاری از حرم یار داشته باشند.
جشن‌های مردمی معنوی «زیرسایه خورشید» همزمان با دهه کرامت برای هفدهمین سال توسط آستان قدس رضوی و با حضور ۳۳۰ خادم در قالب ۹۵ کاروان رضوی در بیش از 2 هزار نقطه داخل کشور و ۱۸ کشور دنیا با شعار «با شما سربلندیم» در حال برگزاری است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی