پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۳۰

روایتی از دلدادگی مردم اصفهان به حضرت رضا(ع) / از ماجرای جانباز ۷۰ درصد تا اشک های دختر ۸ ساله

استان اصفهان یکی از استان‌های امام رضا(ع) دوست است و همه ساله با حضور کاروان زیر سایه خورشید استقبال گسترده ای از پرچم متبرک حضرت می‌شود.

ماهان صفایی مدیر کاروان زیر سایه خورشید در استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، به بیان روایت‌هایی از دلدادگی مردم اصفهان به  کاوران‌های زیر سایه خورشید و پرچم سبز و متبرک حضرت ثامن‌الحجج(ع)، در ایام دهه کرامت پرداخت.
ماهان صفایی که دو سال است مدیریت کاروان زیر سایه خورشید در استان اصفهان را بر عهده دارد یکی از برنامه‌های مهم این کاروان‌ها را دیدار با خانواده شهدا، حضور در جشن‌های دهه کرامت و... ذکر می‌کند و روایتی از دیدارهای این کاروان با خانواده شهدا دارد.
 طی این سال‌ها بعضا می‌شنویم که امام رضا(ع) به برخی‌ عنایت ویژه‌ای دارد و برخی خانواده شهدا اذعان دارند که قبل از دیدار کاروان‌های زیر سایه خورشید، شهیدشان آنان را به نوعی از این حضور مطلع کرده‌ است.
 

عنایت خاص حضرت رضا(ع) به جانباز اصفهانی
سال گذشته قرار بود به منزل یکی از شهدای شهر خوراسگان در استان اصفهان که به شهید امام رضایی معروف بود برویم، اما به دلایلی خانواده این شهید امکان پذیرایی از خدام را نداشتند و از همین رو این برنامه کنسل شد. در همین راستا از طرف یکی از دوستان مطلع شدیم که جانباز 70 درصدی است که از بیماری بسیار سختی رنج می‌برد و امکان غذا خوردن ندارد و تنفس برایش مشکل است.
از همین رو برنامه‌ریزی شد تا به دیدار این جانباز برویم. با حضور در منزل این جانباز و تبرک جستن از پرچم سبز رضوی حس و حال وصف نشدنی فضای منزل را در برگرفت. پس از گذشت 40 روز شنیدیم که این جانباز سلامتی‌اش را بازیافته و به طور کامل بهبود یافته است.
 

 دلدادگی دختر 8 ساله به حضرت رضا(ع)

یکی از روایت‌های دیگری که از حضور خدام بارگاه منور رضوی در استان اصفهان می‌توان گفت، روایت ارادات دختر 8 ساله به حضرت رضا(ع) بود.سال گذشته طبق برنامه‌ریزی‌های از قبل انجام شده قرار بود محضر خانواده شهید زاهدی برسیم و از آنجایی‌که این خانواده همان روز با مقام معظم رهبری دیدار داشتند و محضر ایشان رسیده بودند، از پذیرایی خدام معذور بودند.
از همین رو فردی که از چندین روز پیش با ما در تماس بود و درخواست داشت در جشنی که ویژه دختران داشتند حضور یابیم و ما نیز از پذیرش این درخواست معذور بودیم، با توجه به اینکه برنامه دیدار با خانواده شهید زاهدی کنسل شده بود، با این فرد تماس گرفتیم و در جشن دختران حضور یافتیم.
با مشاهده پرچم متبرک حضرت و حضور خدام بارگاه منور رضوی، در این جشن شور و حال عجیبی بر پا شد. در این میان دختری 7،8 ساله به محض مشاهده پرچم سبز حضرت شروع به گریه کرد و به پهنای صورت اشک می‌ریخت، نزدیکش شدیم و از او سوال کردیم آیا به پابوس حضرت رضا(ع) مشرف شده‌ای یا نه؟ در پاسخ گفت نه. برای ما بسیار عجیب بود دختری با سن و سال کم دلداده حضرت است و تاکنون به شهر مشهد سفر نکرده و از نزدیک حرم حضرت را مشاهده نکرده است.
از او سوال کردیم چه آرزوهایی داری؟ او گفت:فرج امام زمان(عج)، نابودی اسرائیل و خوشبختی و حل مشکلات مردم. این  برای ما جالب بود که دختری به این کوچکی فکرش اینقدر وسیع باشد. 
در این مسیر عاشقی که عطر و بوی حضرت رضا(ع) در سرتاسر کشور پراکنده می‌شود، مواردی از این دست بسیار مشاهده می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تشییع باشکوه شهدای خدمت قدردانی مردم از یک عمر تلاش‌های خالصانه آن‌ها بود
تولیت آستان قدس رضوی مراسم باشکوه تشییع شهدای خدمت در شهرهای مختلف را یک قدردانی اجتماعی از یک عمر تلاش و زحمات خالصانه…

تلویزیون اینترنتی