پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۳۰

6 برنامه‌ تلویزیونی ویژه مخاطبان بین‌الملل در دهه کرامت

مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در ایام سال به ویژه مناسبت‌هایی چون دهه کرامت که نگاه شیفتگان آن امام همام از اقصی نقاط عالم به ارض اقدس رضوی دوخته شده است، برنامه‌های رسانه‌ای متعددی را تدارک می‌بیند که در سطح بین المللی به روی آنتن رفته و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش آستان نیوز، با تلاش‌های انجام شده، امسال ۱۱ برنامه به صورت زنده از حرم مطهر رضوی برای علاقه‌مندان پخش می‌شود و پخش این ویژه‌برنامه‌ها از ۲۰ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه خواهند داشت از همین رو در ادامه به معرفی تعدادی از مهم‌ترین برنامه‌های طراحی شده می‌پردازیم:
 

«مع المطهرین» از شبکه المعارف
برنامه تلویزیونی شبکه المعارف از ۲۶ الی ۳۰ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۲:۳۰ به صورت زنده از حرم‌مطهر رضوی پخش می‌گردد. این برنامه در گفتگو با کارشناسان به بررسی جنبه‌های متفاوت زندگی امام رضا(ع) می‌پردازد و از حضور شعرا و مدیحه سرایان اهل بیت(ع) نیز بهره می‌گیرد.
به گفته عوامل برنامه المعارف، برنامه‌سازی در فضای حرم مطهر رضوی به دلیل جو معنوی تاثیرات مثبتی بر تیم سازنده می‌گذارد همچینن فعالیت در چنین فضایی در جوار امام رضا(ع) تاثیر مثبتی بر بینندگان نیز خواهد گذاشت.
 

«مواکب النور» کاری از شبکه‌های «اصیل» و امام رضا(ع)
در ایام دهه کرامت، برنامه مواکب النور در ۱۰ قسمت شامل سه قسمت آن در شهر مقدس قم در حرم حضرت معصومه (س) و مابقی قسمت‌ها از مشهد مقدس حرم امام رضا(ع) پخش می‌شود.
این برنامهکه ویژه مخاطبان عرب زبان تولید شده است، از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ هر شب به صورت زنده روی آنتن شبکه‌های اصیل، ولایت، النعیم و شبکه جهانی امام رضا علیه‌السلام می‌رود و مواکب النور به بررسی احادیث، روایات و زندگی‌ امام رضا(ع) و سیره حضرت معصومه(س) می‌پردازد.


«ابر کرم» از شبکه‌های سحر آذری و اردو
برنامه «ابر کرم» برای مخاطبان شبکه سحر آذری از ۲۶ الی ۳۰ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۱۹:۳۰ و برنامه اردوزبانان از ۲۲:۳۰ الی ۲۳:۱۵ به صورت زنده از حرم‌ مطهر رضوی پخش می‌شود.
برنامه سحر آذری مورد استقبال هموطنان آذری زبان و شیعیان کشور جمهوری آذربایجان قرار گرفته است و مخاطبین زیادی دارد از همین رو در این برنامه‌ها تلاش شده تا تعامل وارتباط با مخاطبین گوناگون برقرار شود و به جهت افزایش جغرافیای اثرگذاری در مسلمانان آذری‌زبان، تلاش شده تا در کنار استفاده از کارشناسان مذهبی شیعه از ظرفیت کارشناسان اهل سنت و ارداتمندان به اهل بیت (ع) نیز استفاده شود.
استفاده از ظرفیت مهمانان و کارشناسان مختلف در برنامه‌ها به ویژه شخصیت‌های بارز نظام جمهوری اسلامی ایران مسلط به زبان آذری و دعوت کارشناسانی از جمهوری آذربایجان از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه است.
ویژه برنامه ولادت امام رضا(ع)، تحت عنوان «ابر کرم»، شادی میلاد آن حضرت را به خانه‌های اردو زبانان مخاطب شبکه جهانی سحر می‌برد.
شبکه سحر اردو، مجموعه جشن‌های میلاد مبارک هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت را در ویژه برنامه ای با عنوان «ابر کرم» در سه شب متوالی به طور زنده با آیتم های مختلف و شاد، برای اردو زبانان شبه قاره هند پخش خواهد کرد.
در کنار پوشش مراسم حرم مطهر، کارشناسان در این مجموعه برنامه که از صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی به طور زنده پخش خواهد شد، به طرح مباحث معارفی با محوریت وحدت جامعه اسلامی‌ و تشریح سیره حضرت رسول اکرم (ص) و خاندان مطهر ایشان می‌پردازند.
 

ویژه برنامه «تمنا» از شبکه کربلای فارسی
«برنامه تمنا» از ۲۹ الی ۳۰ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ به صورت زنده از حرم مطهر رضوی پخش می‌شود و این به زبان فارسی است که همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با پویش هدیه به مادران آسمانی آغاز گشته و تا به امروز ۱۵ قسمت از آن پخش شده است.
این برنامه ارتباط مستقیم با مخاطب و زیارت به نیابت از اموات و شهدا را در دستور کار قرار داده و راه‌های ارتباطی متنوعی را بدین منظور تعریف کرده است.
 

«شمس‌الشموس» ازشبکه‌ی الاهواز
برنامه «شمس‌الشموس» در ایام دهه کرامت هر شب از ساعت ۲۳:۳۰ الی ۰۰.۳۰ از شبکه الأهواز برای مخاطبان عرب‌زبان به صورت زنده از حرم مطهر امام رضا(ع) پخش خواهد شد.
این برنامه به تبیین فضیلت‌های اخلاقی و شخصیتی حضرت معصومه (س) و برادر معظمشان امام رضا (ع) می‌پردازد و بررسی زوایای گوناگون و ناشناخته شخصیت زن از منظر قرآن و احادیث اهل‌بیت (ع)، توجه به دوره پر تنش و مملو از استبداد اموی و عباسی و نقش روشن‌گر ائمه اطهار در این دوران، همراه با مروری گذرا بر تنش‌ها و بحران ‌های سیاسی و اجتماعی دوران امام رضا (ع) از مهم‌ترین محورهای موضوعی این برنامه است.

شبکه الأهواز در ساخت این مجموعه برنامه تلاش دارد تا با استفاده از نقش سازنده و پیشران آستان قدس رضوی در عرصه‌ی فرهنگی جهان اسلام، ندای رسا و صدای طنین انداز حضرت رضا (ع) را به گوش جهانیان برساند و شالوده منظومه تکامل یافته رضوی را به تمامی بینندگان و مخاطبان قاب شبکه جهانی الأهواز هدیه کند.
 

«مقام رضا» از ON4 ترکیه

شبکه ۱۴ ترکیه پر مخاطب‌ترین شبکه شیعیان ترکیه است که وجه تسمیه آن، عرض ارادت به ۱۴ معصوم (ع) است و "مقام رضا" عنوان مجموعه‌ای معارفی از این شبکه است که در کنار بررسی زندگینامه امام رضا(ع)، اهمیت و نقش و جایگاه ایشان در جهان اسلام را تببین کرده و به اثرات تمدن‌ساز مکتب ایشان اشاره می‌نماید.
این برنامه با طرح مناسب مفاهیم معارفی و استفاده از ظرفیت‌ پخش مستقیم و زنده از حرم مطهر رضوی توانسته بازخورد مثبت و اقبال بالایی را در میان مخاطبان ترک‌زبان کسب نماید.
ویژه برنامه دهه کرامت این مجموعه که با مشارکت آستان قدس رضوی تولید می‌شود، در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ماه به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در ساعت ۰.۳۰ الی ۲.۳۰ بامداد به صورت زنده از حرم مطهر به روی آنتن می‌رود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی