پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۳۱

کرامت رضوی در مسیر اردوهای جهادی استان لرستان

به همت کانون‌های تخصصی سلامت، اردوهای جهادی عمرانی و مشاوره و تربیت، خدمات متنوعی به مناطق محروم دهستان‌ها و روستاهای اطراف استان لرستان ارائه شد.

حجتالاسلام متقینیا مدیر کانونهای خدمت رضوی در گفتگو با آستان نیوز از لرستان بیان کرد: در آستانه دهه کرامت که برابر با ایام ولادت حضرت رضا (ع) است و با همت خادمیاران استان لرستان در این ایام، در تمامی شهرستانها و شهرهای استان لرستان علاوه بر جشنهای دهه کرامت، اردوهای خدمترسانی به محرومین در دهستانها و روستاهای اطراف در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: یکی از برنامههای برگزار شده با حضور اکثریت کانونهای خدمترسانی رضوی در منطقه عمومی میانکوه به مرکزیت قلعه نصیر پلدختر در چند شاخه برگزار شد که شاخه اول، کانونهای بهداشت و سلامت و تخصصی پزشکی شامل هشت متخصص و دو نفر فوق تخصص در حوزههای پزشکی عمومی، زنان، اطفال، چشم، مامایی، داخلی و ارتوپد و طب ورزشی است و همچنین به منظور پایش جمعیت روستا با توجه به وجود طیفهای مختلف سنی، غربالگری فشار و قند خون نیز انجام شد.
حجتالاسلام متقینیا ادامه داد: کانون تخصصی مشاوره و مددکاری نیز با ارائه راهکارهای درمانی به تمامی افراد در محل برگزاری اردوهای جهادی، یاریرسانی در تمامی حوزههای مشاوره و مددکاری را مد نظر قرار داده است که از جمله آن میتوان به جامعه هدف بانوان و کودکان اشاره کرد. 
حجتالاسلام متقینیا گفت: کانون تربیت بدنی نیز متناسب با وضعیت منطقه، نسبت به برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی در حد استعداد منطقه اقدام کرده که فضای بسیار مفرح و دلنشینی را به ویژه برای کودکان و والدین آنها فراهم کرده است. گروه خادمیاران دامپزشکی نیز با مراجعه به دامداران محلی، به آموزش، تذکرات، ترویج و در عین حال بعضا واکسیناسیون هم اقدام کرده است.
وی تاکید کرد: هدف از این اردوها، خدمت به محرومین توسط خادمیاران امام رئوف است و خادمیاران سعی دارند که تمامی فعالیتها به دور از پوشش رسانهای وسیع و با حفظ کرامت مخاطبین خود، در محل نیازمندان گروه هدف انجام شود. 
مدیر کانونهای خدمت رضوی لرستان همچنین از جمله نکات قابل توجه در این اردوی جهادی را فعالیت ویژه گروه مشاوره پزشکی برای برخی بیماریهای خاص اشاره کرد که با شناسایی چندین کودک دارای مشکلات جدی، ضمن ارائه راهنماییهای لازم، مسیر درمان را مشخص کرده و همچنین خادمیاران حوزه سلامت را مامور پیگیری امور درمانی کرده است. 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به شناسایی سایر نیازهای دیگر، موارد انجام نشده در این اردو جهت اردوهای آتی برنامهریزی شده تا برای افزایش سطح و وسعت رفع نیازهای مخاطبین و گروه هدف، مد نظر قرار گیرد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی