پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی انجام شد،
۱۴۰۳-۰۲-۲۶

معرفی کتاب «توکل» از تازه‌های نشر موسسه جوانان آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب تهران

کتاب «توکل» از تازه‌های نشر موسسه جوانان آستان قدس رضوی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی و معرفی شد.

به گزارش آستان‌نیوز، مسلما اصلاح اخلاق و روحیات درونی یکی از مهم‌ترین هدف‌های بعثت انبیاء است که بدون آن هدف نهایی که رسیدن به لقاء خداست تامین نخواهد شد، یکی از مشکلاتی که در این راستا وجود دارد نبودن کتابهایی است که صفات اخلاقی را به شکل کامل توضیح داده است و فلسفه تحقق هر صفت را تبیین کرده و راهکارهای عملیاتی برای رسیدن به آن ارائه دهد. در واقع این کمبود سبب شده تا بین نسل جدید با مفاهیم عالی و ارزشمند اخلاق اسلامی فاصله افتاده و بحثهای اخلاقی کم رنگ شود.
موسسه جوانان آستان قدس رضوی با توجه به وظیفه‌ای که در حق نسل جوان معاصر دارد و با توجه به بایسته‌های گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم تاکید فرمودند، خصوصا مسئله رشد اخلاق و معنویت بر عهده خود دید تا در راستای شفاف‌سازی مفاهیم اخلاقی و تبیین فلسفه آن و نیز ارائه راهکارهای عملیاتی و کاربردی گامی برداشته و دانش اخلاق را در قالبی نوین برای استفاده نسل جوان ارائه نماید. سلسله کتابهای اخلاق توحیدی قدمی در این مسیر است.
مبحث توکل از زیربنایی‌ترین مباحث اخلاقی است که به نوعی مادر تمام صفات اخلاقی است و تحصیل دیگر صفات پسندیده اخلاقی و درمان عیوب نفس جز با توکل بر خداوند متعال شدنی نیست. 
توکل یعنی انسان بداند مخلوق خدا نه زیانی می‌زند و نه سودی می‌رساند، نه به کسی چیزی می‌دهد و نه می‌تواند از بدست آوردن چیزی جلوگیری ‌کند، لذا نباید برای احدی جز خداوند کار کرد و چشم طمع به کس دیگری داشت.
کتاب «توکل» اولین جلد از مجموعه کتاب‌های اخلاق‌ توحیدی است که در نشر برترین آرزو به چاپ رسیده است، سلسله کتاب های اخلاق توحیدی قدمی‌ در مسیر رشد اخلاق و معنویت و همچنین شفاف‌سازی مفاهیم اخلاقی و ارائه راهکارهای عملیاتی-کاربردی برای استفاده جوان است.
 این کتاب در سه بخش به موضوعاتی همچون، مفهوم توکل، علامت توکل و راه تحصیل توکل می‌پردازند و توکل در لغت، توکل در آموزه‌های دینی، امیدواری در سخت‌ترین شرایط، آرامش در سخت‌ترین شرایط، حل علمی مسئله توکل، تذکر و یادآوری، مراقبه و التزام علمی به توکل و ... از مباحثی است که در این اثر به آن پرداخته شده است.
این کتاب با ۷۲ صفحه در قطع رقعی ۱۳×۱۸ توسط کارگروه محتوایی موسسه جوانان به چاپ رسیده است.
شایان ذکر است، مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با دو غرفه انتشارات «برترین آرزو»حضور فعال و مؤثری برای عرضه کتب داشت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تروریستی اعلام کردن سپاه نشانه اوج خباثت دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قهرمان مبارزه با تروریست خواند و تروریستی اعلام کردن این نهاد مردمی…

تلویزیون اینترنتی