پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،
۱۴۰۳-۰۲-۲۵

کتاب «او؛ تفسیر سوره مبارکه توحید» رونمایی شد

در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،کتاب «او» تفسیر سوره مبارکه توحید بر اساس اندیشه‌های امام خمینی(ره) و علامه طباطبائی از تازه‌های نشر موسسه جوانان آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش آستان‌نیوز، خداهمان حقیقت بی نهایتی است که تمام هستی جلوه زیبایی و کمالات اوست؛ فهم درست توحید کلیدی است برای تجربه زندگی پر از نور و بالی برای پرواز در آسمان بی کران عشق و محبت است.
 کتاب «او؛ تفسیر سوره مبارکه توحید»، سومین مجلد از مجموعه «تفسیر روان و کاربردی» گامی است برای معرفی حقایق بلند توحید قرآنی به نوجوانان و جوانان بر اساس اندیشه‌های فکری امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی که با زبانی ساده و روان تلاش می‌کند پرده از شیرین‌ترین حقیقت، عالم، یعنی توحید خداوند متعال بردارد و مخاطبان خود را با دریای بیکران معارف ناب قرآنی آشنا سازد.
سوره توحید شناسنامه خداوند، اقسام توحید؛ توحید علمی یا عینی، تاملی عیق‌تر درمعنای ولادت، بیان امام حسین(ع) در تفسیر ولادت، نفی ولادت از خدا و احاطه او به موجودات، نفی ولادت از خدا و صمدیت او، توضیحی پیرامون تجلی، روش تربیتی قرآن کریم در بیان معارف، فهم توحید؛ کلید اخلاق، فضیلت تلاوت سوره توحید و... از موضوعات اصلی این کتاب است.
قرآن کریم معجزه جاودان رسول خدا(ص) و بزرگ‌ترین سرمایه معرفتی ما مسلمانان است، مجموعه تفسیر روان و کاربردی تلاشی است برای معرفی حقایق و معارف ناب قرآن کریم به مخاطب نوجوان و جوان که با ذهن جست‌وجوگر و توانمند خود به دنبال شناختی عمیق‌تر از حقایق دینی و محتوای قرآنی است.
 هرچند سطح محتوا و ادبیات کتاب به گونه‌ای تنظیم شده است که عموم علاقه‌مندان به قرآن‌کریم می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و از مطالب آن به خوبی استفاده کنند. 
 

زبان وادبیات متناسب
در مجموعه تفسیر روان و کابردی سعی شده است تا حد امکان عمیق‌ترین معارف و مطالب معرفتی با روان ترین بیان ارائه شود. نمی توان ادعا کرد که این مجموعه در این زمینه به صورت کامل به هدف خود دست یافته است اما باید اذعان کرد که در میان آثار تفسیری موجود نسبت به سطح محتوا، مناسب ترین بیان ممکن را برای مخاطب امروزی در نظر گرفته است.
 

استفاده از اندیشه‌های معرفتی امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره)
زیبایی قرآن کریم زمانی برای مخاطب امروزی آشکار می‌شود که آنها با عمق محتوایی قرآن کریم آشنا شوند و از دقت و ظرافت‌های اعجاز جاودان رسول خدا(ص) مطلع شوند. عموم مفسران قران کریم هر یک به نوبه خود ابعادی از معارف ناب قرآنی را آشکار کرده‌اند ولی در میان معاصران دو چهره تابناک علم و عمل، یعنی رهبر راحل(ره) و علامه طباطبائی اقتضائات زمان را بیش از دیگران درک کرده‌اند و با نبوغ علمی و شناخت عمیق از علوم اسلامی مرتبط با تفسیر قرآن کریم، کوشیده‌اند بیشتر و بهتر عمق نگرش توحیدی و معرفتی قرآن کریم را برای مخاطبان عصر حاضر بیان کننند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تروریستی اعلام کردن سپاه نشانه اوج خباثت دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قهرمان مبارزه با تروریست خواند و تروریستی اعلام کردن این نهاد مردمی…

تلویزیون اینترنتی