پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۰۱

شادمانه‌های رضوی در مناطق محروم لرستان

کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار لرستان با حضور سفیران نشاط و شادمانی رضوی، دل‌هایشان را جلا دادند.

محمد دالوند دبیر کانون تربیت بدنی و ورزش کانون‌های خدمت رضوی در گفتگو با آستان نیوز گفت: در دهه کرامت و همگام با اردوی جهادی کانون سلامت که توسط دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان در منطقه محروم قلعه نصیر، بخش معمولان برگزار شد، به منظور سلامتی و نشاط کودکان و نوجوانان، فعالیت‌های ورزشی و بازی‌های بومی – محلی را با همکاری هیئت‌های بومی استان برگزار کرد.
وی بیان کرد: در این اردو، تعدادی فعالیت به عنوان جشنواره ورزشی محلی نظیر مسابقات طناب‌زنی، روپایی و برنامه‌های بومی محلی جهت کودکان و نوجوانان محله تدارک دیده شد.
محمد دالوند اشاره کرد: ورزش دو بعد قهرمانی و همگانی دارد و فعالیت‌های کانون عمدتا حول ورزش‌های همگانی است. ورزش‌های همگانی با ایجاد نشاط و شادابی روحی و روانی، تاثیر بسیار زیادی بر سلامت جامعه خواهد داشت.
دبیر کانون تربیت بدنی و ورزش کانون‌های خدمت رضوی استان لرستان ادامه داد: به منظور حصول نتیجه مطلوب و ترویج ورزش‌های همگانی و رفع مشکلات عدیده سلامت بدن، از متخصصین طب ورزشی در گروه جهادی بهره گرفته شده که افراد دارای کمر درد، پا درد و استخوان درد را با فعالیت‌های ورزشی متناسب راهنمایی کنند.
وی همچنین اشاره کرد: شعار تربیت بدنی بر این پایه استوار است که چنانچه هزینه‌ای را برای ورزش انجام ندهید، قطعا در سال‌های آینده بایستی برای درمان اقدام کنید و کانون نیز در جهت پیشگیری از آسیب‌ها و همچنین درمان و اصلاح با حرکات اصلاحی ورزشی، مشاوره‌هایی در رابطه با تغذیه و فعالیت‌ها و مشاوره ورزشی را به اهالی محترم منطقه ارائه کرد.
وی در خصوص سوابق فعالیت‌های گذشته کانون نیز به این موضوع اشاره کرد که در طول سال گذشته و جاری، خادمیاران رضوی در محله‌های مختلف کم بضاعت فعالیت داشته و با تهیه بروشورها، مشاوره‌ها، فعالیت و آموزش رایگان ورزشی در محله‌های کم برخوردار، نشاط و سلامت همگانی را سبب شده‌اند.
دالوند از جمله این خدمات را آموزش فوتبال رایگان در مجموعه ورزشی تختی در روزهای پنجشنبه واقع در زمین چمن شماره دو و همچنین آموزش رایگان ورزش‌های رزمی در سالن ورزشی سپاه واقع در ساحلی جنب بوستان گلشن اشاره کرد.
در پایان این اردوی جهادی، با دعوت از دبیران کانون‌های خدمت رضوی، متخصصین اردوی جهادی، بزرگان منطقه و مادران خانواده شهدا، هدایایی به رسم یادبود و ماندگاری خاطره حضور رضوی، به برندگان مسابقات اهدا شد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی