پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۰۵

برگزاری یادبود شهید رئیسی در کرج/جایی که پرچم رضوی با اشک خادمیاران خیس شد

یاد و نام خادم الرضای شهید، آیت الله رئیسی و همراهانش در تجمع بزرگ خادمیاران و یاوران رضوی استان البرز گرامی داشته شد.

به گزارش آستان نیوز از البرز؛ سهشنبه عصر، همایش بزرگ خادمیاران و یاوران رضوی البرز از مدتها قبل برنامهریزی و اطلاع رسانی شده بود. اما حادثهای تلختر از زهر رخ میدهد و مراسم جشن عاشقان حضرت ثامن الحجج(ع) تغییر موضوع میدهد و روز قبل از مراسم پیامک جدیدی برای خادمیاران ارسال میشود و مجدد همه دعوت میشوند. اما این بار نه به مهمانی، بلکه به مراسم یابود خادم الرضایی که روز میلاد ضامن آهو مزد خادمیاش را مستقیم از دست مبارک خود سلطان طوس گرفت و پر کشید.
خادمیاران سیاهپوش، دسته دسته، با لباسهایی خیس از باران، به سمت سالن بزرگ شهیدان نژاد فلاح میآیند.
آنچه که در زیر فشار شدید باران در ورودی محوطه، که نه، در سراسر شهر در وهله اول به چشم میآید، تصاویر بزرگی از خادم الرضای شهید است. 
فشار تند باران، ترافیک شدید و سیلاب در خیابانها مانع از حضور هزاران نفر از خادمیاران در سالن بزرگ شهر نمیشود.
ازدحام خادمیاران سیاهپوش حرکت را در ورودی سالن کند میکند. بالاخره همه وارد میشوند و در همان ابتدا تمام صندلیها تکمیل میشود.
سرها در گریبان و چشمها بارانی است، شانههای مردان و زنان میلرزد و صورتهای خیس از گریه با دست و چادر پوشانده شدهاند. 
هنوز برنامه شروع نشده، ولی روح لطیف تصاویری که از حرم زیبای حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و خادم الرضای شهید با هم تلفیق شده، همراه با نغمهی ای صفای قلب زارم، در سالن میچرخد، دستی به قلبها میکشد و تمام چشمها را بارانی میکند.
و حالا حسرت روزهای گذشته بر دلهای همه خنجر میزند، حسرت روزهایی که چشمها این همه خدمت و زیبایی و حقیقت را ندیدند و یا اینکه ساده از کنارش گذشتند و چون همیشه از جاده روزهای تکراری زندگی عبور کردند و حالا حقیقت پرواز کرده و رفته است.
تمام مراسم توسط خادمیاران اجرا و اداره میشود. خادمیار مجری خوشامد میگوید، خادمیار قاری، قرآن تلاوت میکند، خادمیار شاعر شعری سروده و میخواند، خادمیاران روابط عمومی گزارش تصویری فعالیتهای یک ساله البرز را پخش میکنند، مدیریت کانونهای خدمت رسانی رضوی البرز صحبت میکند، خبرنگاران خادمیار عکس و فیلم و خبر تهیه میکنند و احکام مدیران کانونهای خادمیاری مختلف اهدا میشود و در نهایت خورشید از درب انتهایی سالن طلوع میکند و نور آفتاب هشتم تمام سالن را روشن میکند.
خادمین آستان مقدس امام هشتم علیه السلام، پرچم متبرک رضوی را حمل میکنند و آهسته آهسته، چراغ و اسپند در دست، سالن را معطر به شمیم رضوی میکنند. 
همه خادمیاران و خانوادههای معظم شهدای البرز، دست ادب بر سینه میگذارند و باز هم از آسمان چشمهایشان باران غم و عشق فرو میبارد.
خدام الرضا به جایگاه میرسند. تصاویر دو خادم الرضای شهید در دو طرف پرچم سبز رضوی قرار گرفته است. سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی! حالا خبرنگاران و عکاسهای رسانههای مختلف برای ثبت این همه نور هجوم میآورند و همه خادمیاران مدام از این قاب سه نفره زیبا عکس میگیرند تا این همه زیبایی را در گوشیهای همراهشان ذخیره کنند، تا روشنی، ولایتمداری و این همه عشق و ادب، همیشه و همهجا همراه لحظات زندگیشان باشد.
حجت الاسلام ناصر مظلوم پشت تریبون قرار میگیرد و تک تک واژه هایی را که رهبر معظم انقلاب در پی شهادت شهید رئیسی در پیامشان فرمودهاند را تفسیر میکند و خادمیاران را نسبت به اهمیت هوشیاری برای ادامه مسیر انقلاب و انتخابات پیش رو آگاه میکند.
در پایان، همه خادمیاران صف میکشند برای زیارت پرچم سبز و معطر رضوی. صوت «رضا جانم رضا» پخش میشود و پرچم سبز متبرک، با اشک زلال خادمیاران  خیس میشود...

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی