پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۲۹

استقبال گسترده مناطق کم‌برخوردار دهستان‌های استان لرستان از مددیاران رضوی

مددیاران رضوی با حضور گسترده در دهستان‌ها و مناطق کم‌برخوردار استان لرستان، مشاوره‌های تخصصی روانشناسی را به تمامی اقشار دهستان‌های روستای قلعه نصیر ارائه کردند.

سبزواری دبیر کانون مشاوره و مددکاری در گفتگو با آستان نیوز لرستان بیان کرد: به مناسبت دهه کرامت و سالروز میلاد امام مهربانی حضرت رضا (ع)، گروه‌های جهادی کانون مشاوره و مددکاری اجتماعی با حضور در بیمارستان صحرایی واقع در روستای قلعه نصیر، با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم دهستان‌های اطراف مواجه شده و در حوزه‌های مختلف سلامت روان به ارائه خدمات مشاوره اقدام کردند.
دکتر فقیهی مسئول کانون مشاوره با تشریح مجموعه خدمات انجام شده در اردوی جهادی گفت: خدمات سلامت روان در چندین حوزه از جمله مشاوره تحصیلی، خانواده، زوج‌درمانی و غیره به مردم منطقه ارائه شد.
وی ادامه داد: در حوزه مشاوره تحصیلی برنامه‌ریزی تحصیلی و تکنیک‌های مطالعه درسی و تمرکز ذهنی به دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه با توضیح و تکرار و تمرین در لحظه ارائه شد.
فقیهی با اشاره به خدمات این کانون در حوزه مشاوره خانواده و فردی افزود: ارائه متدهای تخصصی درمانی شناختی - رفتاری CBT  در حوزه‌ مسائل خانوادگی میان زوجین و فرزندان و روابط میان آنها در جهت سالم‌سازی فضای خانواده‌ها با تاکید بر انجام راهکارهای درمانی و توصیه‌های حوزه‌ مشاوره فردی، ارائه تکنیک‌های متد درمانی ACT، درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش و ارائه تکنیک ذهن‌آگاهی که با ارائه تمرینات لحظه‌ای، مراجعین مورد راهنمایی قرار گرفتند.
وی بیان کرد: در زمینه زوج‌درمانی نیز با جلسات مشاوره و انجام آزمون‌های روانشناختی در لحظه، راهکارهای رفتاری در این زمینه با توصیه بر تمرین آنها به مراجعین ارائه شد.
وی گفت: انجام تمامی خدمات مشاوره و مددکاری رایگان در سطح استان با استقبال فراوانی مواجه شده و خادمیاران رضوی با انجام تکنیک‌های بروز روانشناسی سعی دارند تا اختلالات مراجعین محترم کانون‌های خدمت رضوی برطرف شود و امید است با برگزاری اردوهای جهادی نظیر اردوی برگزار شده در روستای قلعه نصیر، شاهد ارائه خدمات مضاعفی به کم‌برخورداران سطح استان باشیم.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی