پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۰۶

سوگواره رضوی در عزای خادم مخلص و همراهانش در لرستان

خادمان و محبان حضرت ثامن‌الحجج (ع) در عزای شهید جمهورشان رخت عزا بر تن کرده و سوگواری کردند.

به گزارش آستان نیوز از لرستان، خادمان و دوستداران امام رئوف (ع) با گردهمایی و برگزاری مراسم سوگواری در حوزه عملیه کمالیه خرم آباد، عزاداری کردند. این مراسم با حضور مدیر و معاونین کانون‌های خدمت رضوی، نماینده ولی‌فقیه، استاندار، مدیران ارگان‌ها و خادمیاران و دوستداران خادم‌الرضا (ع) برگزار شد و حجت ‌الاسلام والمسلمین متقی‌نیا مدیر کانون‌های خدمت رضوی لرستان به بیان سخنانی پیرامون شهادت خادم‌الرضا (ع) پرداخت.
وی در ابتدای سخنرانی ضمن عرض تسلیت عروج ملکوتی شهدای خدمت به دین و ملت و همراهان گرانقدرش، گفت: مکتبی که به ما تحت عنوان مکتب شیعه امیر المومنین (ع) معرفی شده، روزگاری به پرچمداری شیخ کلینی بود و صدها سال بعد به دست امام خمینی (ره) برافراشته شد. 
وی با بیان اینکه امام عزیزمان، با فرو ریختن ابر قدرت شرق و غرب، مکتب علوی، فاطمی و رضوی را برپا کرد افزود: امام راحل این مکاتب را آنچنان بنیان‌گذاری کرد که شهیدان معظمی نظیر بهشتی‌، رجایی‌، سلیمانی‌ و رییسی‌ را ثمره این مکتب می‌دانیم. 
حجت ‌الاسلام والمسلمین متقی‌نیا ادامه داد: اگر در آن زمان، حمزه سید الشهدا (ع)، جعفر ابن ابیطالب، عبیده و سپس مالک اشتر و حجر ابن عدی این مکتب را ترویج دادند و شاگردان این مکتب شدند، در این مقطع، امام خمینی (ره) این سربازان و سرداران را به دنیا معرفی کرد. 
وی افزود: اگر امروز برای تکریم و بزرگداشت این شهدای گرانقدر گردهم آمده‌ایم و برای پاسداشت شهدایی که شب‌های قدر حاج عمران را رقم زدند، همان ارتفاعاتی که در همین خردادماه، آسمان به زمین چسبیده بود و راه‌های آسمان برای 300 شهید لرستان در عملیات حاج عمران باز شده بود و همان شهدایی که خرمشهر را آزاد کردند، حضور داریم، همه در مسیر مکاتب شهید رجایی، بهشتی و سلیمانی است. 
وی در خصوص مکتب شهید آیت الله رییسی به نکاتی اشاره کرد و بیان کرد: شهید آیت‌الله رییسی خادم‌الرضا (ع) در این مکتب پرورش یافت و توانست پرچم را به دست سایر سرداران برساند. این شهید برای ما اسوه و الگو است. 
وی اضافه کرد: مکتب شهید رییسی و یاران گرانقدرش از شهید بزرگوار آیت‌الله بهشتی به دست آمده بود که خود نیز به آن اشاره کرده و در آن ارکان مدیریت، اخلاص، اقدام و عمل را در چارچوب مسائل شرعی و فقه دینی آورده بود و مکتب دیگر، مکتب شهید رجایی بود که خصوصیات بارز ولایی و کارآمدی انقلابی را لحاظ کرده و این یار دیرینه و چندین دهه حضور در کنار شهید سلیمانی منجر به یادگیری اصول، ضوابط، روحیات و انگیزه‌های اقدام و عمل در میدان شده بود.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی