پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مشاور توليت آستان قدس رضوي در امور روحانيت در «يادواره شهداي خدمت»:
۱۴۰۳-۰۳-۰۹

شهيد رئيسي روشي جديد از مديريت كلان با روحيه خدمت به خلق را ارائه كرد

مشاور توليت آستان قدس رضوي در امور روحانيت گفت: شهيد آيت‌الله رئيسي به عنوان يك اسوه و الگو براي نسل جوان، روشي جديد از مديريت كلان با روحيه خدمت به خلق را ارائه كرد.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمين عباس فرازي‌نيا در «يادواره شهداي خدمت» كه به مناسبت هفتمين روز عروج شهادت ‌گونه آيت‌الله رئيسي و هيئت همراه و با حضور عموم دانشجويان، اساتيد و كاركنان واحد برادران دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) در سالن همايش شهيد فخري‌زاده، برگزار شد، عنوان كرد: شهيد رئيسي الگويي در ارائه روش جديد مديريت كلان با روحيه خدمت به خلق، الگويي از قاطعيت در مديريت در عين عطوفت مودت و مهرباني و الگويي از روحيه عملكرد جهادي در عين اينكه خود را سرباز ولايت مي‌دانست، به نسل جوان است.
وي با اشاره به آيه ۶ سوره مباركه انعام كه مي‌فرمايد لَهُمْ دَارُ السَّلَامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَهُوَ وَلِيُّهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ، گفت: دارالسلام در قبال هر عملي به انسان داده نمي شود بلكه در قبال عمل صالح به افراد اعطا مي شود و عمل صالح بر اساس تفسير علامه طباطبايي عملي است كه دو ويژگي داشته باشد؛ يك عمل سالم و درست باشد و دوم از روي احساس تكليف و به ‌موقع باشد و انسان را مستحق آن مي كند كه فرد از جانب ذات اقدس الهي مورد محبت و مودت قرار گيرد و شهيد رئيسي را مي توان مصداق اين آيه شريفه معرفي كرد.
وي در توضيح اين مطلب كه چه نوع اعمالي را خداوند در قرآن مثال زده است كه آن‌ها را به عنوان عمل صالح دوست دارد، گفت: خداي متعال در  قرآن كريم در دو  قالب به اين سوال پاسخ داده است و اول مصاديقي معرفي شده و دوم در آيات  توحيدي به اين موضوع پرداخته شده است. مصاديقي كه محبوب خداوند در قرآن هستند مانند إِنَّ اللهَ يُ‍حِبُّ التَّوَّابِينَ، إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ، إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ و ...  اين گروه آدم‌ ها محبوب خداوند متعال هستند.
مشاور توليت آستان قدس رضوي در امور روحانيت با اشاره به آيه فَضَّلَ اللَهُ المُجاهِدينَ عَلَي القاعِدين، گفت: انسان‌هاي مجاهد بر انسان‌هايي كه جهاد نكرده‌اند، فضيلت دارند و اجر عظيم  براي آنها در نظر گرفته شده است. اين  شامل حال مجاهدين در عرصه جهاد اصغر يعني رزم در ميدان جنگ  با دشمن، جهاد اكبر عرصه جنگ ومبارزه با هواي نفساني و مجاهد به جهاد كبير يعني كسي كه روي ارزش‌ها مقاومت مي‌كند نيز مي‌شود. منظور ارزش‌هايي مثل حفظ حرمت مردم، خدمت به خلق، حفظ دين و ... است. كساني كه محبوب خداوند باشند با اين مصاديق شناخته مي‌شوند.
وي درباره شهيد جمهور گفت: در تهران و مشهد و در سه سالي كه شهيد رئيسي افتخار خادم‌الرضايي داشتند از نزديك با ايشان مانوس بودم و اكنون در محضر شما شهادت مي‌دهم كه آنچه ديدم و شنيدم، اين سيد والامقام از نسل امام سجاد(ع) بود و پدر بزرگوارشان 32 سال روضه ‌خوان حرم امام رضا(ع) بود. اين سيد در سن پنج سالگي يتيم شد. بچگي‌‌اش را با فقيري و يتيمي شروع كرد و همان طور كه خودش گفت «فقر را نديدم بلكه فقر را چشيدم»، به نحوي كه حتي براي رزق و روزي روزانه‌اش نيز محتاج شده بود.
 وي افزود: شهيد رئيسي در خاطرات خود بيان كرد كه روزي به اندازه خرج خوراك زندگي را نداشتيم و يك روز به من سخت گذشت و به حرم امام رضا(ع) رفتم و به ايشان متوسل شدم كه يتيم هستم و شما امام مهرباني هستيد به من عنايتي كنيد و بلافاصله از حرم كه بيرون آمدم، مشكلم رفع و رجوع شد. شهيد رئيسي در اين باره گفت كه «از همان زمان متوجه شدم كه هر زمان نيازي دارم بايد با امام رضا(ع) مطرح كنم و خاكبوس حرم ملك پاسبان اين امام همام باشم»، در آخر هم گفت كه من هرچه دارم از امام رضا(ع) دارم.
حجت‌الاسلام و المسلمين فرازي‌نيا خاطرنشان كرد: شهيد رئيسي قبل از سن تكليف وارد مدرسه نواب شدند و سپس هجرت به قم و كسب رتبه‌هاي عالي علمي و در حوزه علميه و در سن بين 20 تا 30 سالگي به سن اجتهاد رسيدند كه امام حكم ويژه‌اي براي منصب قضا به ايشان داد كه لازمه آن اجتهاد بود.
وي حكم امام خميني(ره) را دليلي بر اعتماد امام به مقام علمي و عملي شهيد رئيسي دانست و اظهار کرد: حكم امام خميني‌(ره)به اين معنا بود كه بر ايشان، اجتهاد آقاي رئيسي ثابت شده بود و امام خميني(ره) به ايشان دستور داده بودند كه به پرونده هاي راكد كرج و همدان رسيدگي كرده و احكام آن را اجرا كنند و اين يك مأموريت ويژه از جانب امام راحل بود.
وي اضافه كرد: شهيد رئيسي در صحنه دفاع مقدس نيز ۱۱ بار به جبهه رفت تا به وظيفه‌اش عمل كند و همزمان در كنار علوم حوزوي، علوم دانشگاهي را نيز در دانشگاه عالي شهيد مطهري در مقطع دكتري در آزمون جامع نمره ۱۹.۵ اخذ كرد و در دفاع از رساله دكتراي خود با نمره بسيار عالي فارغ‌التحصيل شد.
وی خاطرنشان كرد: اين سيد بزرگوار كه مورد اعتماد مرحوم امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري، شوراي عالي قضايی و رؤساي قوه قضائيه مرحوم آيت‌الله يزدي و آيت‌الله هاشمي شاهرودي قرار گرفت، در مناصب كلاني همچون سازمان بازرسي، دادستان كل و معاون اول و رئيس قوه قضائيه درخشيد.
معاون ارتباطات حوزوي توليت آستان قدس رضوي با بيان اينكه اين شهيد بزرگوار در مقام خادمي امام رضا (ع) همه ما را مأمور كردند كه به زائران خدمت كنند، گفت: معاونت اماكن وقت آستان قدس رضوي نيز مصاحبه كردند و گفتند كه آيت‌الله رئيسي بعد از اينكه مسئوليت توليت آستان قدس را تحويل داد، گفت كه هزينه صبحانه، نهار و شام من را در اين مدت حساب كنيد تا پول آن را پرداخت كنم. همچنين به توليت وقت نامه رسمي دادند كه هر چه از حق توليت در زماني كه بودم و به دستم رسيد را خرج فقرا و محرومين كردم، اما از اين به بعد اگر حقوقي رسيد، خرج ساخت درمانگاه براي مناطق محروم كنيم و تاكنون سه درمانگاه در سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي افتتاح شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمين فرازي‌نيا در ادامه سخنانش همچنين به تمهيدات اتخاذ شده و پروژه‌هاي انجام شده در دوران تصدي توليت آستان قدس رضوي اين شهيد بزرگوار با هدف تسهيل امر زيارت و خدمت رساني به محرومان اشاره كرد.
در ادامه اين مراسم آقاي حسين‌زاده، مداح اهل(ع) نيز با قرائت اشعار و مداحي، به مقام والاي شهداي خدمت ابراز ارادت نمود. قرائت آياتي از قرآن كريم توسط يكي از دانشجويان عراقي، پايان‌بخش اين مراسم يادواره شهداي خدمت بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی