پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۰۹

بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)

مراسم بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز،این مراسم عصر سه شنبه ۸خرداد در سالن همایش‌های پردیس رضوان دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با قرائت آیات روح بخش کلام‌الله مجید توسط اسامه کربلایی، قاری بین‌المللی از کشور عراق آغاز شد و با لحنی زیبا فضا را منور به نور قرآن کرد.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)در ادامه ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب و هیئت همراه ایشان به ابعادی از شخصیت آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی در سال 96 در سمت تولیت آستان قدس رضوی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) حضور یافته و به واژه بین‌المللی بودن دانشگاه بسیار تاکید داشتند.
دکتر مرتضی رجوعی تصریح کرد: اندیشه و تاکیدات ایشان به فعالیت در عرصه بین‌الملل به ما کمک کرد تا بیشتر موانع را از سر راه برداریم و با حمایتهای ایشان جزو ۵ دانشگاه برتر کشور بشمار آییم.
وی آمار رو به افزایش دانشجویان خارجی از 10 کشور پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه، نیجریه، ترکمنستان و... در این دانشگاه را یکی از اقداماتی دانست که با حمایتهای آیت‌الله رئیسی محقق شده است و همچنین توجه و رسیدگی به محرومان که در حکم ایشان نیز آمده بود، از تاکیدات ایشان بود.
رجوعی رسیدن به مرجعیت علمی به واسطه رفت و آمد نخبگان مسلمان در شهر مشهد را از تاکیدات آیت‌الله رئیسی ذکر کرد و ادامه داد: با حمایت ایشان آیین‌نامه تخفیف شهریه در سال ۹۷ به دانشجویان کم‌برخوردار و حائز رتبه‌های ممتاز علمی و قرآنی و... کلید خورد و در همین راستا سال ۱۴۰۲ بالغ بر دو میلیارد تومان تخفیف شهریه به دانشجویان ارائه شد.
وی پرکاری، مجاهدت، خستگی‌ناپذیری، تحول و نوآوری، صمیمیت، مهربانی و شوخ طبعی، نوع‌دوستی و مردم‌داری را از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله رئیسی دانست.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، همچنین به شخصیت دکتر مالک رحمتی به عنوان قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: شهید رحمتی از اعضای هیئت امنای دانشگاه بودند و از دوران دانشجویی با ایشان آشنایی داشتم. او فردی بسیار فعال، دغدغه‌مند و پر کار بود و بعضا شاهد بودم تا پاسی از شب مشغول کار هستند.
 

آیت‌الله رئیسی شاخص رئیس‌جمهور انقلابی را بالا برد
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین کشمیری، کارشناس مذهبی نیز با بیان اینکه ما رئیس جمهوری را از دست دادیم که توقعات همه را بالا برده است، گفت: آیت‌الله رئیسی با عملکرد خود نمره و شاخص رئیس‌جمهور انقلابی را بالا برد.
به گفته وی معیار ایشان شایسته سالاری بود و هیچ‌گاه از امکانات کشور به نفع خود استفاده نکرد. ایشان فردی بسیار پر کار بود و با توجه به مشغله‌های فراوانی که داشتند هیچ‌گاه نافله‌های ظهرشان ترک نشد.
این کارشناس مذهبی به شخصیت امیر عبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه نیز اشاره کرد و او را فردی کارکشته و کاربلد در امر سیاست خارجی معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کشمیری، خاطر نشان کرد: فرصت زیادی تا انتخابات نداریم و متاسفانه دشمن در حوزه تقویت کردن جریان‌های غرب‌گرا فعال است از همین رو باید دستاوردهای جریانات غرب‌گرا و انقلابی را تشخیص دهیم و برای جوانان تبیین کنیم.
وی ادامه داد: نتیجه دستاوردهای تفکر انقلابی بیداری اسلامی شد و این مهم در دوران آیت‌الله رئیسی چند برابر افزایش یافت. به گونه‌ای که در شرایط سخت تحریم و... شاهد رشد در رقابتهای مختلف جهانی اعم از صادرات غیر نفتی، رونق تولید و...بودیم و خوشبختانه جزء 10 یا ۲۰ کشور برتر جهان شدیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین کشمیری عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق را از دستاوردهای تفکر انقلابی دانست و افزود: این دو عملیات بزرگ ثابت کرد اسرائیل آسیب‌پذیر و شکننده است. 
 

فتح خرمشهر، جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است
در ادامه این مراسم راوی خوش لهجه دفاع مقدس جانباز علیرضا دلبریان، روایتی از فتح غرورآفرین خرمشهر در دوران دفاع مقدس را برای جوانان حاضر در این مراسم بازگو کرد.
وی گفت: بعد از فتح خرمشهر ، دنیا به دست و پا افتاد که هر طور شده جلوی ایران را بگیرد و اگر تا زمان فتح خرمشهر ما با ارتش بعث عراق می‌جنگیدیم اما از آن به بعد تا آخر جنگ با تمام دنیا جنگیدیم و هر کس هر چه داشت از پول و تجهیزات و نیرو کمک کرد تا صدام شکست نخورد اما چون خدا با ما بود با دست خالی پیروز شدیم.
به گفته این راوی، خرمشهر حماسه‌ای از یاد نرفتنی است که با توکل به خدا و تلاش و اخلاص نیروهای مومن و استفاده از استعدادهای داخلی فتح شد و مردم بدون هیچ امکاناتی از مال و جان و ناموسشان دفاع کردند و شهید دادند اما یک وجب از خاکشان را به دشمن نسپردند، در واقع سوم خرداد و فتح خرمشهر، جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.
دلبریان تصریح کرد: دغدغه ما پیشرفت علمی و معنوی است و از همین رو آموزش و پرورش باید دکتر چمران‌ها تحویل جامعه دهد. 
وی خاطر نشان کرد: بالاترین منابع کشور مردم و جوانان آن مملکت هستند و ما امروز با همان روحیه‌ از خودگذشتگی که رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس بودند و خرمشهر را آزاد کردند، در انتخابات شرکت می‌کنیم.
دلبریان معقتد است، اگر عشق، صفا و صمیمیت باشد کشور پیشرفت می‌کند، امروز دغدغه ما بحث جمهوریت و مردم است. مردم باید همواره پای کار باشند. جوانان امروز شبهه دارند و از همین رو باید در کنار آنان باشیم و این شبهات را رفع کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی